2013/2014 EĞT.ÖĞRT YILI 1.SINIF DÖKÜMANLARI-İLKOKUL ORTA OKUL TÜM DÖKÜMANLARI-ÖSYM-MEB DEVLETANA-BANKALAR MAÇ SONUÇLARI --YILLIK PLANLAR-İŞ GÜNÜ TAKVİMİ- -BANKA DOSYA MASRAFI DİLEKCELERİ VE EĞİTİM İLE İLGİLİ HER ŞEY BURADA( ANBARCIK KÖYÜ ÇAVDIR BURDUR http://serefbircananbarcikkoyu.blogspot.com/
Sayfalar
- İŞ İLANLARI
- Ana Sayfa
- ÖĞRETMEN HABER
- 2014-2015 tüm sınıflar yıllık ve günlük planlar-.sınıf ihtiyaç listesi
- SATRANÇ ,EKZersiz
- BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
- .MEB MERKEZİ SİSTEM SINAV DUYURULARI
- ATATÜRK
- ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ HİKAYELERİ
- EĞİTİCİ EĞLENCELİOYUNLAR OYNA
- ÖZEL EĞİTİM PROGRAMI
- 2013/2014 1.SINIF DÖKÜMANLAR
- NASRETTİN HOCA FIKRALARI
- DOĞAL ZAYIFLAMA YÖNTEMLERİ
- ZİYARETCİ DEFTERİ -YORUM VE ÖNERİLER
- İNTERNET SİTENDE VE BLOĞUNDA REKLAM YAYINLA
- İLKSAN
- TÜRKİYEDE EKONOMİ,,,,BORSA İSTANBUL VERİLERİ
10 Eylül 2012 Pazartesi
9 Eylül 2012 Pazar
Bu Memlekette Öğretmen Olmanın Dayanılmaz Çilesi
Bu Öğretmenin Hikayesi Mutlaka Okuyun! Çünkü Bu Hepimizin Hikayesi!..
Küçük bir yerde büyüdüm ben.
Okul, çoğu zaman hayvan otlatmaktan kaçtığımız bir sığınaktı çoğumuz için.
Çünkü okuldan gelince oyunlar oynayamıyorduk sokakta.
Annemize, babamıza yardım ediyorduk çoğu zaman.
Hepimizin üç beş hayvanı vardı, her şeyimiz de buydu zaten.
Ama hiç isyan etmedik, hep buna da şükür dedik.
Mesela bizim 1 kg çay şekerimiz vardı.
Babam onu bir torbaya koyar kuruturdu güneşte, çabuk bitmesin diye.
Zaten kardeşlerim ve ben ilk çaylarımızı şekersiz içer, o tek şekeri hep sona saklar, dünyanın en büyük mutluluğunu yaşardık.
Sonra büyüdük.
İki ineğimiz vardı, ot yerken birbiri ile vuruşan.
Ben bütün ödevlerimi o iki ineğin arasında yaptım, bütün sınavlarıma orada çalıştım.
Anadolu öğretmen lisesini kazandım.
Ailem göndermek istemedi.
Onları karşıma aldım o zaman,ne olursa olsun gideceğim dedim.
Gittim de…
Çok zorluk çektim okulda ama hiç söylemedim aileme bunu.
Çünkü kararı ben vermiştim.
Bir ara 3 ay kadar bir süre kömürümüz yoktu okulda.
Öğretmenler kendi aralarında para toplayarak kömür alıyordu bize.
1 saat sıcak su akıyordu banyo yapmamız için ve inanmayacaksınız biliyorum ama biz bir kabinde 4 kişi banyo yapıyorduk.
Kömür olmadığı için elleri şişen arkadaşlarımız oldu.
Bunca zorluğa bir gün tahta başında olacağız diye katlandık bizler.
Önce öğretmen lisesini sonra eğitim fakültesini bitirdim.
Zamanla içtiğim çaylar tat vermedi.
İşsizliği, umutsuzluğu yaşadım ve sizin bizleri görmeyişinizi.
Keşke izlediğiniz diziler kadar yerimiz olsaydı hayatınızda.
Keşke birilerinin sofrası hep kalabalıkken birileri ekmeksiz kalmasaydı.
Hepiniz meraklısınız hikayelere biliyorum.
Bakın ben daha gerçeğini anlatayım size.
Ücretli öğretmenlik denen bir şey var duymuşsunuzdur.
Her ne kadar sonuna kadar karşı olsam da buna, bir dönem de ben yaptım ücretli öğretmenlik.
Hem işsiz olduğum için hem de ben girmezsem o derslere 2 yıllık mezunlar ya da lise mezunlarıgireceği için.
Bir öğretmen tanıdım orada.
Yıllardır ücretli öğretmenlik yapıyor.
Evlenmiş, bir de 8 yaşında bir kızı var.
Eşi terk etmiş onu.
Öğretmen kanser olmuş, eşi çocuğunu bile göstermiyor ona.
Ailede neler yaşandı bunu bilemem ama ayrılığın en büyük nedenlerinden biri öğretmenin atanmamış olması.
Ben sormadım durumunu hocamızın, soramadım.
Kötü bir şey duyarsam insanlığa olan inancımı yitireceğimden korktum.
Kimse kızmasın bize, kırılmasın.
Şu şarkı için, şu oyun için binlerce mesaj atıyorsunuz kanallara.
Her yardımda ne kadar duyarlı bir toplumumuz var dedirtiyorsunuz.
Peki bizler, biz öğretmenler sizin çocuklarınız değil miyiz?
Veliler istiyorlar ki çocuklarını en iyi öğretmenler okutsun.
Peki kaçı farkında bugün veterinerlerin, ziraatçilerin, iktisatçıların tahta başında olduğunun.
Hepiniz biliyorsunuz 100 bin öğretmen açığını.
Niye kimse bu açık kapansın, bu çocuklar işsiz bırakılmasın demiyor.
Çünkü sizler sadece kendi kanınızdan olanı çocuğunuz sayıyorsunuz.
Ne zaman bir deprem olsa, sel olsa herkes yardıma koşabiliyor.
Ama felaket sadece bunlar değildir.
Eğitimli insanlar yavaş yavaş yok oluyor.
Sizin çocuklarınız yok oluyor.
Gerekirse bu bütçeyi kendimiz oluşturalım.
Sizin desteğinizle, sanatçıların, velilerin ve öğrencilerin desteğiyle.
Konserler verelim, öğretmenler için bağış toplayalım.
HAYDİ KIZLAR OKULA dedik.
BABA BENİ OKULA GÖNDER dedik.
Kim bilir öğretmeni olmayan okullara kaç öğrenci gönderdik.
Biri de ÖĞRETMENLER OKULA desin.
Biri görsün ne olur eğitimli insanların yok oluşunu.
Ben bir öğretmen olarak değil, önlüğüyle uyuyan bir çocuk olarak istiyorum bunu sizden.
ÖĞRETMENLERİMİZİ İŞSİZ, ÇOCUKLARIMIZI YARINSIZ BIRAKMAYALIM…
ALINTI(KAMUDAN HABER)
ALINTI(KAMUDAN HABER)
ÖĞRETMEN EĞİTİM ÖDENEĞİ NE KADAR VE NE ZAMAN ÖDENECEK****DERSHANECİLİK BU 6 ADIMDA BİTİRİLECEK
ÖĞRETMEN EĞİTİM ÖDENEĞİ NE KADAR VE NE ZAMAN ÖDENECEK
Yeni eğitim öğretim yılının başında öğretmenlere ödenecek 700 TL eğitime hazırlık ödeneği, 20 Eylül 2012 tarihinden itibaren ödenecek.
İlgili mevzuata göre, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dahil öğretmen unvanlı kadrolarda görevli olup, fiilen öğretmenlik yapanlara (ilköğretim ve okul müdürleriyle yardımcıları, cezaevi okullarında çalışan öğretmenler, yönetici, eğitim uzmanı ve eğitim uzman yardımcıları dahil) her öğretim yılında bir defaya mahsus olmak üzere ve öğretim yılının başladığı ay içinde Milli Eğitim Bakanı tarafından saptanacak tarihte Bakanlar Kurulunca belirlenecek miktarda öğretim yılına hazırlık ödeneği ödeniyor.
Geçen yıl 600 TL olan hazırlık ödeneğinin yeni eğitim öğretim yılında 700 TL olarak uygulanacağı Mayıs ayında belirlenmişti. Bu kapsamda, 700 TL öğretim yılına hazırlık ödeneği, eğitim öğretim hizmetleri sınıfına dahil öğretmen unvanlı kadrolarda görevli olup, fiilen öğretmenlik yapanlara 20 Eylül 2012 tarihinden itibaren ödenecek.
Kaynak: AA
DERSHANECİLİK BU 6 ADIMDA BİTİRİLECEK
4+4+4 sonrası beklenen gelişmeler şöyle:Liseler ve üniversiteler kalitede eşitlenecek,lisede olgunluk sınavı olacak, özel okullar vemesleki eğitim teşvik edilecek, üniversite sınavı randevuyla yapılacak
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, Seul yolunda"Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğuyeni sistem zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershaneye ve sınava ihtiyaç ortadan kalkacak. Yeni modeldedershaneler yasaklanmayacak ancak öğrencileriseçen ve eleyen sistem ortadan kalkacağı için dershaneye ihtiyaç da kalmayacak. Dershaneciliği bitirecek ya da özel okulsahipliğine yöneltecek 6 kriter şöyle:
İŞTE 6 AŞAMA
* 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da Fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için Fen, Sosyal Bilimler, Matematik, Spor ve Müzik gibi ağırlıklı eğitim için paket dersler bulunacak. Her lise bir Fen Lisesi ya da Anadolu Lisesi seviyesinde olacak.
* Liseye başlamak için SBS yerine lise bittiğinde öğrencilere Olgunluk Sınavıgelecek. Ancak bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak. Bu şekilde, bir sınav da kitlesel olarak öğrencileri özel ders ya da dershaneye yönetmeyecek. Ortaöğretim Başarı puanı ve Olgunluk Sınavı puanlarıyla birlikte öğrenciler üniversiteye başvurmaya hak kazanacak.
* Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler lisede öğrencileri mesleki ve teknik eğitime yöneltebilecek. Bu kapsamda öğrenci başına teşviklerle özellikle meslek teknik eğitimleri iş sektörünün taleplerini karşılayacak. Meslek ve Meslek Teknik eğitimden mezun olan öğrenciler, akademik bir üniversite eğitimi yerine iş hayatına başlayabilecek ve aynı zamanda sınavsız önlisans eğitimi alabilecek. Mesleki eğitim mezunlarıyla, üniversite mezunlarının iş fırsatları ve iş bulduktan sonraki ücret farklılıkları arasındaki makas daraltılacak. Mühendis ile tekniker maaşları arasında uçurum olmayacak.
* Bazı büyük dershane sahiplerinin özel okulla dönüşme taleplerini dile getiren Başbakan Erdoğan, özel okulların desteklenmesine de sıcak bakıyor. Özel okullarla, okul ihtiyacının azaltılmasını hedefleyen hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Devlet okullarına sunulan imkanlardan özel okulların da yararlanmasıyla, özel okul işletmeciliği öğrenci bulmakta zorlanan dershaneler için cazip hale gelecek.
* Üniversiteler arasında kalite farkı azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak. Her üniversitenin bir sonraki seviyeye çıkabilmesi için hedefler gösterilecek. Üniversiteler arası kalite farklılıkları azaltılacak önlemler alınacak.
* Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin ortaöğretim başarı puanı ve Olgunluk Sınavı puanının ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencileri aynı gün sınav yapmayıp randevu sistemiyle sınav yapılacak. Uluslararısı IB, SAT gibi sınavlarla üniversitelere öğrenci alınacak.
4+4+4 EĞİTİM GENELGESİ ***4+4+4 İLE İLGİLİ BİLİNMEYENLER
T. C.MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIÖzel Kalem Müdürlüğü
Sayı : B.08.0.ÖKM.O.OO-00.00/40İ
Konu : 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
09/05/2012
GENELGE
2012 / 20
İlgi: 11/4/2012 tarihli ve 28261 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 30/3/2012 tarihli ve 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun.
İlgi Kanun ile zorunlu eğitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarılmış ve bazı yeni uygulamalar gündeme gelmiştir. Yeni uygulamaların daha etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla söz konusu Kanunla getirilen düzenlemelerle ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Zorunlu eğitim 4 yıl süreli ilkokul, 4 yıl süreli ortaokul ve 4 yıl süreli lise eğitimini kapsamaktadır. Öğrencilerin öğrenim gördüğü birinci 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar) ilkokul, ikinci 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar) ortaokul ve üçüncü 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar) ise lise şeklinde isimlendirilecektir.
İlkokullar ile ortaokullara ilköğretim veya ilköğretim kurumları, liselere ise ortaöğretim veya ortaöğretim kurumları denilmeye devam edilecektir.
Veliler, okul yönetimleri ve mülkî amirler ilköğretim öğrencilerinde olduğu gibi ortaöğretim öğrencilerinin de okula devamını sağlamakla yükümlüdürler.
30 EYLÜLDE 66 AYINI TAMAMLAYAN ÇOCUK İLKOKUL 1. SINIFA KAYIT OLACAK
2012-2013 eğitim ve öğretim yılı için, 30 Eylül 2012 tarihi itibariyle 66 ayını tamamlayan tüm çocukların okul kayıt işlemleri e-okul sistemi üzerinden merkezî olarak yapılacaktır.
60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamları sağlanacaktır. Diğer öğrenciler okul öncesi eğitime yönlendirilecektir.
Ayrıca, okul öncesi eğitimde 48-60 ay arası çocuklar için 2013 yılı sonuna kadar belirlenmiş olan yüzde 100 okullaşma hedefi devam edecektir.
Okul öncesi eğitim için 30 Eylül 2012 tarihi itibariyle 37-66 ay arasındaki çocukların anaokulunda veya uygulama sınıflarında, 48-66 ay arasındaki çocukların ise anasınıflarında eğitim almaları sağlanacaktır.
2011-2012 eğitim ve öğretim yılında ilköğretim 4. sınıfta okuyan ve bir üst sınıfa geçen öğrencilerin 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında ortaokul 5. sınıfa (Memurlar.net notu: Buradaki ibare ortaokul1 olmalı. Yanlış yazılmış.) kayıtları e-okul sistemi üzerinden yapılacaktır. Ancak 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında eğitim öğretime başlamış olan imam hatip ortaokullarına devam etmek isteyen 5. sınıf öğrencilerinin kayıtları bu okullara yapılacaktır.
İLKOKUL VE ORTAOKULDA DİPLOMA OLMAYACAK
İlköğretimi tamamlayan öğrencilere diploma verilmeyecek, 12 yıllık zorunlu eğitim sonunda ortaöğretim diploması verilecektir.
2011-2012 eğitim ve öğretim yılında 8. sınıfta okuyan öğrencilerden Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarına göre öğrenci alan ortaöğretim kurumlarından herhangi birine yerleşemeyen öğrenciler ile bu sınava katılmayan öğrencilerin tamamının tercihleri doğrultusunda ortaöğretim kurumlarına kayıt yapmaları sağlanacaktır.
YİBO'LARDA DURUM
Yatılı ilköğretim bölge okullarının yatılı kısımlarında sadece ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencileri yatılı olarak kalacaktır. İlkokul öğrencilerinin ise köy okullarında veya taşımalı olarak diğer ilkokullar ile yatılı ilköğretim bölge okullarında gündüzlü olarak öğrenimlerine devam etmeleri için gerekli tedbirler alınacaktır.
İlgi Kanunun 3. maddesinde; "İlköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar halinde kurulması esastır. Ancak imkân ve şartlara göre ortaokullar, ilkokullarla veya liselerle birlikte de kurulabilir." hükmü yer almaktadır. Bu bağlamda 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında özellikle ilkokul birinci sınıfa kaydolacak öğrenci sayıları da dikkate alınarak okullarla ilgili gerekli planlamaların acilen yapılması ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi için aşağıdaki tedbirlerin alınması gerekmektedir;
• Fiziki şartların uygun olduğu durumlarda ilkokul, ortaokul ve lisenin bağımsız olarak düzenlenmesine öncelik verilecektir.
• Okulların fiziki ortamları, öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak düzenlenecektir.
• Aynı bina içerisinde ilkokul ile ortaokulun veya ortaokul ile lisenin birlikte bulunması durumunda, okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.
• İmam-hatip ortaokullarının bağımsız ortaokul olarak kurulmasına öncelik verilecek, bunun mümkün olmadığı durumlarda imam-hatip liseleri ile birlikte kurulabileceklerdir. Ancak bu durumda imam hatip ortaokulu öğrencileri ile imam hatip lisesi öğrencilerinin okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.
ORTAOKUL SABAHÇI, İLKOKUL ÖĞRENCİ OLACAK
• Şartların uygun olmaması durumunda aynı binada bulunan ilkokul ve ortaokul için ikili öğretim uygulaması yapılabilecektir. İkili öğretim yapan okullarda ortaokullar sabahçı, ilkokullar ise öğlenci olarak eğitim öğretim faaliyetlerini yürüteceklerdir.
• Çeşitli sebeplerle kapalı bulunan okulların ihtiyaç halinde yeniden kullanıma açılması için gerekli tedbirler alınacaktır.
MÜDÜR KİM OLACAK?
Ortaokulların ilkokul veya liselerle birlikte aynı binada kurulması halinde okulun bir müdürü bulunacaktır. Bunun için binada daha önce görev yapan okul müdürü yeni uygulamaya göre iş ve işlemleri yürütecektir. Örneğin ilkokul ve ortaokulun aynı binada bulunması durumunda mevcut okul müdürü ilkokul ve ortaokulun yönetiminden sorumlu olacaktır. Ortaokulun lise ile birlikte kurulması durumunda ise lise müdürü ortaokulun iş ve işlemlerini de yürütecektir.
İlgi Kanunla ilkokul 4 yıllık eğitim öğretim veren kurum olarak tanımlandığından, birleştirilmiş sınıf uygulamaları 1, 2, 3 ve 4. sınıfları kapsayacak şekilde uygulanacaktır.
Millî Eğitim Bakanlığı Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği kapsamında taşınan ilköğretim çağı öğrencileri için söz konusu Yönetmeliğin 9. maddesinin (c) bendinde belirtilen; "1-3. sınıf öğrenci sayısının 10'un altında olması" ifadesi, "1-4. sınıf öğrenci sayısının 10'un altında olması", (d) bendindeki "4-8. sınıflar" ifadesi ise "ortaokul 5-8. sınıflar" şeklinde dikkate alınarak uygulanacaktır.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF UYGULAMASI YAPILMAYACAK
Taşıma merkezi olan okullarda birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılmayacak ve yapılan taşıma planlamaları bu doğrultuda yeniden düzenlenerek ihalelerin zamanında bitirilmesi sağlanacaktır.
İlgi Kanun gereği 2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren zorunlu eğitim kapsamındaki ortaöğretim (lise) öğrencilerinin taşınmasına yönelik planlamaların, Taşımalı İlköğretim Uygulaması ile uygulama birliği sağlanması bakımından, ilköğretim ile eş zamanlı olarak tamamlanması sağlanacaktır.
2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren başlayacak olan 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamalarının herhangi bir aksaklığa sebebiyet vermeden etkili ve verimli bir şekilde gerçekleşmesi için yukarıda bahsedilen konularla ilgili olarak Valiliğinizce acilen her türlü tedbirin alınması hususunda gereğini rica ederim.
Ömer DİNÇER
Millî Eğitim Bakanı
------------------------------------------------------------------------
AK Parti Grup başkanvekilleri tarafından verilen, zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran yasa teklifi komisyonda kabul edildi. Peki yeni sistemin içeriği ne?
Sayı : B.08.0.ÖKM.O.OO-00.00/40İ
Konu : 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
09/05/2012
GENELGE
2012 / 20
İlgi: 11/4/2012 tarihli ve 28261 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 30/3/2012 tarihli ve 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun.
İlgi Kanun ile zorunlu eğitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarılmış ve bazı yeni uygulamalar gündeme gelmiştir. Yeni uygulamaların daha etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla söz konusu Kanunla getirilen düzenlemelerle ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Zorunlu eğitim 4 yıl süreli ilkokul, 4 yıl süreli ortaokul ve 4 yıl süreli lise eğitimini kapsamaktadır. Öğrencilerin öğrenim gördüğü birinci 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar) ilkokul, ikinci 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar) ortaokul ve üçüncü 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar) ise lise şeklinde isimlendirilecektir.
İlkokullar ile ortaokullara ilköğretim veya ilköğretim kurumları, liselere ise ortaöğretim veya ortaöğretim kurumları denilmeye devam edilecektir.
Veliler, okul yönetimleri ve mülkî amirler ilköğretim öğrencilerinde olduğu gibi ortaöğretim öğrencilerinin de okula devamını sağlamakla yükümlüdürler.
30 EYLÜLDE 66 AYINI TAMAMLAYAN ÇOCUK İLKOKUL 1. SINIFA KAYIT OLACAK
2012-2013 eğitim ve öğretim yılı için, 30 Eylül 2012 tarihi itibariyle 66 ayını tamamlayan tüm çocukların okul kayıt işlemleri e-okul sistemi üzerinden merkezî olarak yapılacaktır.
60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamları sağlanacaktır. Diğer öğrenciler okul öncesi eğitime yönlendirilecektir.
Ayrıca, okul öncesi eğitimde 48-60 ay arası çocuklar için 2013 yılı sonuna kadar belirlenmiş olan yüzde 100 okullaşma hedefi devam edecektir.
Okul öncesi eğitim için 30 Eylül 2012 tarihi itibariyle 37-66 ay arasındaki çocukların anaokulunda veya uygulama sınıflarında, 48-66 ay arasındaki çocukların ise anasınıflarında eğitim almaları sağlanacaktır.
2011-2012 eğitim ve öğretim yılında ilköğretim 4. sınıfta okuyan ve bir üst sınıfa geçen öğrencilerin 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında ortaokul 5. sınıfa (Memurlar.net notu: Buradaki ibare ortaokul1 olmalı. Yanlış yazılmış.) kayıtları e-okul sistemi üzerinden yapılacaktır. Ancak 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında eğitim öğretime başlamış olan imam hatip ortaokullarına devam etmek isteyen 5. sınıf öğrencilerinin kayıtları bu okullara yapılacaktır.
İLKOKUL VE ORTAOKULDA DİPLOMA OLMAYACAK
İlköğretimi tamamlayan öğrencilere diploma verilmeyecek, 12 yıllık zorunlu eğitim sonunda ortaöğretim diploması verilecektir.
2011-2012 eğitim ve öğretim yılında 8. sınıfta okuyan öğrencilerden Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarına göre öğrenci alan ortaöğretim kurumlarından herhangi birine yerleşemeyen öğrenciler ile bu sınava katılmayan öğrencilerin tamamının tercihleri doğrultusunda ortaöğretim kurumlarına kayıt yapmaları sağlanacaktır.
YİBO'LARDA DURUM
Yatılı ilköğretim bölge okullarının yatılı kısımlarında sadece ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencileri yatılı olarak kalacaktır. İlkokul öğrencilerinin ise köy okullarında veya taşımalı olarak diğer ilkokullar ile yatılı ilköğretim bölge okullarında gündüzlü olarak öğrenimlerine devam etmeleri için gerekli tedbirler alınacaktır.
İlgi Kanunun 3. maddesinde; "İlköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar halinde kurulması esastır. Ancak imkân ve şartlara göre ortaokullar, ilkokullarla veya liselerle birlikte de kurulabilir." hükmü yer almaktadır. Bu bağlamda 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında özellikle ilkokul birinci sınıfa kaydolacak öğrenci sayıları da dikkate alınarak okullarla ilgili gerekli planlamaların acilen yapılması ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi için aşağıdaki tedbirlerin alınması gerekmektedir;
• Fiziki şartların uygun olduğu durumlarda ilkokul, ortaokul ve lisenin bağımsız olarak düzenlenmesine öncelik verilecektir.
• Okulların fiziki ortamları, öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak düzenlenecektir.
• Aynı bina içerisinde ilkokul ile ortaokulun veya ortaokul ile lisenin birlikte bulunması durumunda, okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.
• İmam-hatip ortaokullarının bağımsız ortaokul olarak kurulmasına öncelik verilecek, bunun mümkün olmadığı durumlarda imam-hatip liseleri ile birlikte kurulabileceklerdir. Ancak bu durumda imam hatip ortaokulu öğrencileri ile imam hatip lisesi öğrencilerinin okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.
ORTAOKUL SABAHÇI, İLKOKUL ÖĞRENCİ OLACAK
• Şartların uygun olmaması durumunda aynı binada bulunan ilkokul ve ortaokul için ikili öğretim uygulaması yapılabilecektir. İkili öğretim yapan okullarda ortaokullar sabahçı, ilkokullar ise öğlenci olarak eğitim öğretim faaliyetlerini yürüteceklerdir.
• Çeşitli sebeplerle kapalı bulunan okulların ihtiyaç halinde yeniden kullanıma açılması için gerekli tedbirler alınacaktır.
MÜDÜR KİM OLACAK?
Ortaokulların ilkokul veya liselerle birlikte aynı binada kurulması halinde okulun bir müdürü bulunacaktır. Bunun için binada daha önce görev yapan okul müdürü yeni uygulamaya göre iş ve işlemleri yürütecektir. Örneğin ilkokul ve ortaokulun aynı binada bulunması durumunda mevcut okul müdürü ilkokul ve ortaokulun yönetiminden sorumlu olacaktır. Ortaokulun lise ile birlikte kurulması durumunda ise lise müdürü ortaokulun iş ve işlemlerini de yürütecektir.
İlgi Kanunla ilkokul 4 yıllık eğitim öğretim veren kurum olarak tanımlandığından, birleştirilmiş sınıf uygulamaları 1, 2, 3 ve 4. sınıfları kapsayacak şekilde uygulanacaktır.
Millî Eğitim Bakanlığı Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği kapsamında taşınan ilköğretim çağı öğrencileri için söz konusu Yönetmeliğin 9. maddesinin (c) bendinde belirtilen; "1-3. sınıf öğrenci sayısının 10'un altında olması" ifadesi, "1-4. sınıf öğrenci sayısının 10'un altında olması", (d) bendindeki "4-8. sınıflar" ifadesi ise "ortaokul 5-8. sınıflar" şeklinde dikkate alınarak uygulanacaktır.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF UYGULAMASI YAPILMAYACAK
Taşıma merkezi olan okullarda birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılmayacak ve yapılan taşıma planlamaları bu doğrultuda yeniden düzenlenerek ihalelerin zamanında bitirilmesi sağlanacaktır.
İlgi Kanun gereği 2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren zorunlu eğitim kapsamındaki ortaöğretim (lise) öğrencilerinin taşınmasına yönelik planlamaların, Taşımalı İlköğretim Uygulaması ile uygulama birliği sağlanması bakımından, ilköğretim ile eş zamanlı olarak tamamlanması sağlanacaktır.
2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren başlayacak olan 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamalarının herhangi bir aksaklığa sebebiyet vermeden etkili ve verimli bir şekilde gerçekleşmesi için yukarıda bahsedilen konularla ilgili olarak Valiliğinizce acilen her türlü tedbirin alınması hususunda gereğini rica ederim.
Ömer DİNÇER
Millî Eğitim Bakanı
------------------------------------------------------------------------
4+4+4'le ilgili tüm bilinmeyenler

TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunda kabul edilen teklife göre, okulların kademeleri, 4 yıl süreli ve zorunlu ilkokul ile 4 yıl süreli ve zorunlu ortaokuldan oluşan kurumlar olarak düzenleniyor.
Ortaöğretim kurumları, ilköğretim kurumlarından sonra 4 yıllık zorunlu öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumları olarak tanımlanıyor.
Teklife göre, ilköğretim kurumlarının toplam eğitim süresi 8 yıl olacak. ''Bu okullarda kesintisiz eğitim yapılır'' ifadesi , kanundan çıkarılıyor.
Bu kurumlar, ilköğretim birinci kademe ve ilköğretim ikinci kademe okullarından oluşacak. İlköğretim birinci ve ikinci kademe okulları bağımsız okullar halinde kurulabileceği gibi imkan ve şartlara göre birlikte de kurulabilecek.
İlköğretim 6-14 yaş grubundaki çocukların eğitimi ve öğretimini kapsayacak, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunlu ve Devlet okullarında parasız olacak.
Yasanın yayımı tarihinde ilköğretim kurumlarının 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında eğitim görenler, eğitimlerini bu kurumlarda tamamlayacak.
Teklifle, 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasının başlangıç tarihi Bakanlar Kurulu tarafından belirlenecek. 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasına geçilinceye kadar ilköğretim ikinci kademesini tamamlayanlara ilköğretim diploması verilecek.
Mecburi ilköğretim çağı 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsayacak. Bu çağ, çocuğun 6 yaşını bitirdiği yılın eylül ayı sonunda başlayıp, 14 yaşını bitirip 15 yaşına girdiği yılın öğretim yılı sonunda bitecek.
İlköğretim birinci kademesinin son ders yılında öğrencilere; ikinci kademede devam edebilecekleri, ikinci kademenin son ders yılında da ortaöğretimde devam edebilecekleri ''okul ve programların hangi mesleklerin yolunu açabileceği ve bu mesleklerin kendilerine sağlayacağı yaşam standardı'' konusunda tanıtıcı bilgiler verilecek. Bununla ilgili gerekli çalışmalar yapılacak.
Bağımsız okullar olarak kurulacak
İlköğretim kurumlarının toplam eğitim süresi 8 yıl olacak. Yasadaki ''kesintisiz''ibaresi çıkarılıyor. İlköğretim kurumları, 4 yıl süreli ilköğretim birinci kademe okulları ile 4 yıl süreli ilköğretim ikinci kademe okullarından oluşur. İkinci kademe ilköğretim okulları, ortaöğretim programlarıyla ilişkilendirilecek. Hangi programlar için ilköğretim ikinci kademe okullarının oluşturulacağı Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenecek.
İlköğretim kurumlarının ilköğretim birinci kademe ve ilköğretim ikinci kademe okullar olarak bağımsız okullar halinde kurulması esas olacak. Ancak imkan ve şartlara göre ilköğretim birinci ve ikinci kademe okulları birlikte de kurulabilecek.
Nüfusun az ve dağınık olduğu yerlerde, köyler gruplaştırılarak merkezi durumda olan köylerde ilköğretim birinci ve ikinci kademe okulları ve bunlara bağlı pansiyonlar, gruplaştırmanın mümkün olmadığı yerlerde yatılı ilköğretim bölge birinci ve ikinci kademe okulları kurulacak.
Ortaöğretim kurumları, ilköğretim kurumlarından sonra 4 yıllık zorunlu öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumları olarak tanımlanıyor. Bu okulları bitirenlere ortaöğretim diploması verilecek.
Düzenlemede belirtilen ilköğretim birinci kademe sonrasında hangi programların açık öğretimle ilişkilendirileceği ve zorunlu eğitim kapsamına alınacağı Bakanlar Kurulu tarafından belirlenecek.
Yasadaki, ''ilköğretim okulu'' ibaresi, ''ilköğretim birinci kademe'' şeklinde değiştiriliyor.
Çırak olabilmek için ''14 yaşını doldurmuş, en az ilköğretim okulu mezunu olmak'' şartı da değiştiriliyor. Çırak olabilmek için 11 yaşını doldurmak ve ilköğretim birinci kademeden mezun olmak şartı getiriliyor.
Katsayı
Teklifle, üniversiteye girişteki katsayı uygulamasına ilişkin düzenleme de yapılıyor. Buna göre, Yükseköğretim kurumlarına giriş ve yerleştirme işlemleri, imkan ve fırsat eşitliğini sağlayacak tedbirleri almak kaydıyla, YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılacak.
Yükseköğretim kurumlarına, esasları YÖK tarafından belirlenen merkezi sınavlarla girilecek. Yerleştirme puanlarının hesaplanmasında adayların ortaöğretim başarıları dikkate alınacak. Ortaöğretim bitirme başarı notları en küçüğü 100, en büyüğü 500 olmak üzere ortaöğretim başarı puanına dönüştürülecek. Ortaöğretim başarı puanının yüzde 12'si yerleştirme puanı hesaplanırken merkezi sınavdan alınan puana eklenecek.
Ortaöğretim kurumlarını birincilikle bitiren adaylar için mevcut kontenjanların yanı sıra YÖK kararı ile ayrı kontenjanlar belirlenebilecek.
Kişinin üniversitede, ortaöğretim kurumundan mezun olduğu meslek dalıyla aynı bölüme yerleşmesi halinde ortaöğretim puanına ek olarak, ortaöğretim puanının yüzde 6'sı yerleştirme puanına eklenecek.
Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olan öğrenciler, bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya bunlara en yakın olan mesleki ve teknik önlisans yükseköğretim programlarına sınavsız olarak yerleştirilebilecek. Bu öğrencilerin yerleştirilmesine ilişkin usul ve esaslar Milli Eğitim Bakanlığının görüşü üzerine YÖK tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenecek.
Önlisans mezunları için, ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde 10'unu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile her yıl dikey geçiş kontenjanı ayrılabilecek.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretimin tamamını yurtdışında tamamlayan öğrencilerin yükseköğretim kurumlarına kabul usul ve esasları YÖK tarafından belirlenecek. Uluslararası andlaşmalar gereği Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarında burslu olarak öğrenim görecek yabancı uyruklu öğrencilerin yerleştirme işlemleri YÖK tarafından yapılacak.
YÖK tarafından belirlenecek usul ve esaslara göre, belli sanat ve spor dallarında üstün kabiliyetli olduğu tespit edilen öğrenciler ile TÜBİTAK tarafından tespit edilen uluslararası bilimsel yarışmalarda ödül kazanan öğrenciler, ilgili dallarda eğitim yapmak kaydıyla yükseköğretim kurumlarına yerleştirilebilecek.
FATİH Projesi
Teklifle, Rize Üniversitesinin adı ''Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'', Kayseri Abdullah Gül üniversitesinin adı ise ''Abdullah Gül Üniversitesi'' şeklinde değiştiriliyor.
Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işleri, Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi olmayacak.
Bu madde uyarınca yapılacak alımlara ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığı ve Kamu İhale Kurumunun görüşü alınarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından müştereken hazırlanacak yönetmelikle düzenlenecek.
FATİH Projesi kapsamında MEB'e bağlı okullara internet erişim hizmetleri ve ağ altyapısının sağlanması için MEB ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde üst yöneticinin onayıyla 15 yıla kadar gelecek yıllara yaygın yüklenmelere girişilebilecek.
Yeni madde eklendi
Teklifte, üniversiteye girişte yeni katsayı uygulamasına yer veriliyor. FATİH projesi kapsamında, 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işleri, kamu ihale kanununa tabi olmayacak.
Teklifte, üniversiteye girişte yeni katsayı uygulamasına yer veriliyor. FATİH projesi kapsamında, 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işleri, kamu ihale kanununa tabi olmayacak.
Teklife ihdas edilen yeni madde ile devlet üniversitelerinin faaliyetlerinin desteklenmesi amacıyla kurulan vakıflardan Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınanlara makbuz karşılığında yapılan bağışlar da devlet üniversitelerine ve ileri teknoloji enstitülerine yapılan bağışlarda olduğu gibi gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri tarafından beyannamelerde bildirdikleri gelirlerden ve kurum kazançlarından indirilecek.
6 Eylül 2012 Perşembe
HİKAYELER-Bir Bilgeye Sormuşlar--Fedakarlığın Böylesi
Fedakarlığın Böylesi | ||
Bebeğimi görebilir miyim?" dedi yeni anne... Kucağına yumuşak bir bohça verildi ve mutlu anne, bebeğinin minik yüzünü görmek için kundağı açtı ve şaşkınlıktan adeta nutku tutuldu! Anne ve bebeğini seyreden doktor hızla arkasını döndü ve camdan bakmaya başladı. Bebeğin kulakları yoktu... Muayenelerde, bebeğin duyma yetisinin etkilenmediği, sadece görünüşü bozan bir kulak yoksunluğu olduğu anlaşıldı. Aradan yıllar geçti, çocuk büyüdü ve okula başladı. Bir gün okul dönüşü eve koşarak geldi ve kendisini annesinin kollarına attı. Hıçkırıyordu... Bu onun yaşadığı ilk büyük hayal kırıklığı idi; Ağlayarak: "Büyük bir çocuk bana ucube dedi..." Küçük çocuk bu kadersizliğiyle büyüdü. Arkadaşları tarafından seviliyordu ve oldukça da başarılı bir öğrenciydi. Sınıf başkanı bile olabilirdi; eğer insanların arasına karışmıl olsaydı. Annesi, her zaman ona "Genç insanların arasına . karışmalısın" diyordu, ancak aynı zamanda yüreğinde derin bir acıma ve şefkat hissediyordu... Delikanlının babası, aile doktoruyla oğlunun sorunu ile ilgili görüştü; - "Hiçbir şey yapılamaz mı?" diye sordu. Doktor : - "Eğer bir çift kulak bulunabilirse, organ nakli yapılabilir" dedi. Böylece genç bir adam için kulaklarını feda edecek birisi aranmaya başlandı. İki yıl geçti bir gün babası : - "Hastaneye gidiyorsun oğlum, annen ve ben, sana kulaklarını verecek birini bulduk ancak unutma bu bir sır..." dedi. Operasyon çok başarılı geçti ve adeta yeni bir insan yaratıldı. Yeni görünümüyle psikolojisi de düzelen genç, okulda ve sosyal hayatında büyük başarılar elde etti. Daha sonra evlendi ve diplomat oldu. Yıllar geçti, bir gün babasına gidip sordu: - "Bilmek zorundayım, bana bu kadar iyilik yapan kişi kim? Ben o insan için hiçbir şey yapamadım..." Bir şey yapabileceğini sanmıyorum" dedi babası, "Fakat anlaşma kesin, şu anda öğrenemezsin, henüz değil..." Bu derin sır yıllar boyunca gizlendi. Ancak bir gün açığa çıkma zamanı geldi... Hayatının en karanlık günlerinden birinde, annesinin cenazesı başında babasıyla birlikte bekliyordu. Babası yavasça annesinin başına elini uzattı; kızıl kahverengi saçlarını eliyle geriye doğru itti; annesinin kulakları yoktu... - "Annen hiçbir zaman saçını kestirmek zorunda kalmadığı için çok mutlu oldu" diye fısıldadı babası... - "..ve hiç kimse, annenin daha az güzel olduğunu düşünmedi değil mi?" Alıntıdır.. |
5 Eylül 2012 Çarşamba
ATATÜRK RESİMLERİ -ATATÜRK'ÜN GÜNLÜĞÜ VE ATATÜRK'ÜN HAYATI

Kurtuluş Savaşı’mızın önderi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, 1881 yılında Selânik’te Kocakasım Mahallesi, Islâhhâne Caddesi’ndeki üç katlı pembe bir evde doğdu. Babası Selanik ilkokulu öğretmenlerinden Kırmızı Hafız sanıyla anılan Ahmet Efendi’nin oğlu Ali Rıza Efendi, annesi Sarıgüllü Hacı Sofu ailesinden Feyzullah Efendi’nin kızı Zübeyde Hanım’dır.
Ali Rıza Efendi Selanik Evkaf katipliğinde ve gümrük memurluğunda bulunmuş, 1871 yılında Zübeyde Hanım’la evlenmiştir. 1876’da Selanik Asâkir-i Milliye taburunda birinci mülazım olarak görev alan Ali Rıza Efendi daha sonra kerestecilik ile uğraşarak serbest ticaret yapmıştır. Atatürk’ün beş kardeşinden dördü küçük yaşlarda ölmüş, sadece Makbule Hanım (Atadan) 1956 yılına kadar yaşamıştır.
Atatürk’ün Okul Yılları
Mustafa öğrenim çağı geldiğinde anne ve babası arasında görüş ayrılığı belirdi. Zübeyde Hanım, oğlunun geleneklere uygun bir törenle mahalle mektebine verilmesinden yanaydı. Ali Rıza Efendi ise yeni yöntemlerle eğitim yapan Şemsi Efendi Okulu’na gitmesini istiyordu. Ali Rıza Efendi Zübeyde Hanım’ında isteğini dikkate alarak Mustafa’yı ilk önce mahalle mektebine ardından da Şemsi Efendi Okulu’na gönderdi. Mustafa, 1888 yılında babasını kaybedince bir süre öğrenimine ara verdi.
Bu olay üzerine büyük sorunlarla karşı karşıya kalan Zübeyde Hanım, çocuklarını yanına alarak Selanik yakınlarında Langaza’daki Rabla Çiftliğinde çalışan ağabeyinin yanına gitti. Zübeyde Hanım, daha sonra Mustafa’yı okulsuz bırakmamak için çocuklarıyla birlikte Selanik’te bulunan kız kardeşinin yanına döndü. Selanik’e dönüp okulunu bitiren Mustafa, Selânik Mülkiye Rüştiyesi’ne kaydoldu. Annesinden gizli Askeri Rüştiye sınavlarını kazanarak 1893’te Selanik Askeri Rüştiyesi’ne yazıldı. Bu okuldaki matematik öğretmeni Yüzbaşı Mustafa Efendi tarafından adına “Kemal” ilave edildi.
Rüştiye’yi bitirdikten sonra Manastır Askeri İdadisi’ne girdi (1895). Mustafa Kemal’in fikir hayatının oluşmasında ve gelişmesinde Manastır Askeri İdadisi’nde okuduğu dönem oldukça etkili oldu. Manastır Askeri İdadisi’ni başarı ile bitirdikten sonra 1899’da İstanbul Harp Okulu’nun piyade sınıfına yazıldı. 1902 yılında Harp Okulu’nu, 1905 yılında da Harp Akademisi’ni bitiren Mustafa Kemal, Kurmay yüzbaşı olarak Osmanlı Ordusu’na katıldı.
Atatürk’ün Askerlik Yılları
İlk görev yeri 11 Ocak 1905’te atandığı merkezi Şam’da bulunan 5. Ordu idi. 1907’de Kolağası (Kıdemli Yüzbaşı) oldu. Manastır’a 3. Ordu’ya atandı. 19 Nisan 1909’da İstanbul’a giren Hareket Ordusu’nda Kurmay Başkanı olarak görev aldı. 1910 yılında Fransa’ya gönderildi. Picardie Manevraları’na katıldı. 1911 yılında İstanbul’da Genel Kurmay Başkanlığı emrinde çalışmaya başladı.
İlk katıldığı savaş 1911 yılındaki Trablusgarp Savaşı olmuştur. 6 Mart 1912’de Derne Komutanlığına getirildi. Derne ve Tobruk’ta İtalyanlara karşı kazandığı başarılar, onun askerlik yeteneğinin ilk kanıtıdır. Ekim 1912’de Balkan Savaşı başlayınca İstanbul’a çağırıldı. Mustafa Kemal, I. Balkan Savaşı sırasında Çanakkale ve Gelibolu’nun savunulması için kurulan Akdeniz Boğazı Birleşik Kuvvetler Harekat Şubesi Komutanlığı’na atandı (25 Kasım 1912). II. Balkan Savaşı’nda Bolayır’da hazırladığı birliklerle Edirne’nin geri alınmasında görev aldı.
27 Ekim 1913’te Sofya’da, Balkan ülkeleri Askeri Ateşemiliterliğine atandı. Bu görevde iken 1914 yılında yarbaylığa yükseldi. Ateşemiliterlik görevi Ocak 1915’te sona erdi.
1914 yılında başlayan I. Dünya Savaşı’nda düşmana ağır kayıplar verdirten Mustafa Kemal, 18 Mart 1915’te Çanakkale’deki büyük destanı, emrindeki askerler ile birlikte yazarak, düşmana “Çanakkale geçilmez” dedirtmiştir. Mustafa Kemal askerlerine “Ben size taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum!” diyerek savaşın kaderini değiştirmiştir.
Mustafa Kemal, Çanakkale Savaşları’ndan sonra 1916’da Edirne ve Diyarbakır’da görev aldı. 1 Nisan 1916’da tümgeneralliğe yükseldi. Rus kuvvetleriyle savaşarak Muş ve Bitlis’in geri alınmasını sağladı. Şam ve Halep’teki kısa süreli görevlerinden sonra 1917’de İstanbul’a geldi. Veliaht Vahidettin Efendi’yle Almanya’ya giderek cephede incelemelerde bulundu. Bu seyahatten sonra rahatsızlandı. Viyana ve Karsbad’a giderek tedavi oldu. 15 Ağustos 1918’de Halep’e 7.Ordu Komutanı olarak döndü. Bu cephede İngiliz kuvvetlerine karşı başarılı savunma savaşları yaptı.
Mondros Mütarekesi’nin imzalanmasından bir gün sonra, 31 Ekim 1918’de Yıldırım Orduları Grubu Komutanlığına getirildi. Bu ordunun kaldırılması üzerine 13 Kasım 1918’de İstanbul’a gelip Harbiye Nezâreti’nde (Bakanlığında) göreve başladı. Mondros Mütarekesi’nden sonra İtilaf Devletleri’nin Osmanlı ordularını işgale başlamaları üzerine; Mustafa Kemal 9. Ordu Müfettişi olarak 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıktı.
Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet Yılları
22 Haziran 1919 yılında Amasya Genelgesi’ni yayımladı. 23 Temmuz-7 Ağustos 1919 tarihleri arasında Erzurum, 4-11 Eylül 1919 tarihleri arasında da Sivas Kongresi’ni toplayarak vatanın kurtuluşu için takip edilmesi gereken yolun belirlenmesini sağladı.
23 Nisan 1920’de TBMM’nin açılmasının hemen ardından, 24 Nisan 1920’de Meclis ve Hükümet Başkanlığına seçildi.
Mustafa Kemal, 23 Ağustos-12 Eylül 1921 tarihleri arasında yapılan Sakarya Savaşı’nı ve 30 Ağustos 1922’de düşmanın tamamen yurttan atıldığı Büyük Taarruz’u bizzat yöneterek Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini kazanmasını sağlamıştır.
Sakarya Zaferinden sonra Türkiye Büyük Millet Meclisi 19 Eylül 1921’de Mustafa Kemal’e Mareşal rütbesi ile Gazi ünvanı verdi. 24 Temmuz 1923’te imzalanan Lozan Antlaşması ile de Kurtuluş Savaşı sona ermiş oldu.
Mustafa Kemal, 13 Ağustos 1923 tarihinde TBMM Başkanlığına tekrar seçildi. 29 Ekim 1923’te Cumhuriyet ilan edildi ve oybirliği ile Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk Cumhurbaşkanı oldu. TBMM, Mustafa Kemal Paşa’yı 1927 ve 1931 yıllarında da Cumhurbaşkanı olarak seçti.
24 Kasım 1934’de Soyadı Kanunu gereği TBMM’nce Mustafa Kemal’e “Atatürk” soyadı verildi. 1935 yılında Meclis, Atatürk’ü dördüncü kez yeniden Cumhurbaşkanı olarak seçti.
Atatürk, yeni kurulmuş olan Türkiye Cumhuriyeti’ni çağdaşlaştırmak adına siyasal, toplumsal, hukuk, ekonomik, eğitim ve kültür alanında birçok devrimler gerçekleştirdi.
Atatürk’ün Özel Yaşamı
1923 yılında Latife Hanım’la evlendi. Bu evlilik 5 Ağustos 1925 tarihine dek sürdü. Afet, Sabiha, Fikriye, Ülkü, Nebile, Rukiye, Zehra adlı kızları ve Mustafa adlı çobanı manevi evlat edindi. İhsan ve Abdurrahim adlı çocukları da himayesi altına alarak yaşayanlarına iyi bir gelecek hazırladı. Mirasından manevi evlatlarına, kız kardeşine, Türk Dil ve Tarih Kurumlarına pay ayırdı. Çiftliklerini Hazine’ye bıraktı.
Atatürk, kitap okumayı, müzik dinlemeyi, yüzmeyi, ata binmeyi ve dans etmeyi çok severdi. Bütün spor dalları ile ilgilenir, güreşe de özel bir ilgi duyardı. Tavla oynamaktan büyük keyif alırdı. Akşam yemeklerine devlet adamlarını, bilim adamlarını, sanatçıları ve önemli kişileri davet ederek devlet meseleleri hakkında sohbet ederdi. Doğayı çok sever, temiz ve düzenli giyinmeye özen gösterirdi. Almanca ve Fransızca biliyordu.
Atatürk’ün Son Yılları
Hastalığının ilk belirtileri 1937 yılında ortaya çıkan Atatürk, 1938 yılı başlarında Yalova’da bulunduğu sırada, ciddi olarak rahatsızlandı. Buradaki tedavi olumlu sonuç vermesine rağmen tamamen iyileşmeden Ankara’ya yaptığı yorucu yolculuk, rahatsızlığının artmasına sebep oldu.
Hastalığı esnasında da kendi sağlığını hiçe sayarak devlet işleri ile devamlı meşgul olan Atatürk, bu tarihlerde Hatay sorunu ile de yakından ilgileniyordu. Hasta olmasına rağmen, Mersin ve Adana’ya geziye çıktı. Askeri birlikleri teftiş ederek tatbikat yaptıran Atatürk oldukça yorgun düştü.
Gerçekleştirmiş olduğu Güney seyahati hastalığının artmasına sebep oldu. 26 Mayıs’ta Ankara’ya döndükten sonra tedavi ve istirahat için İstanbul’a giden Atatürk’e doktorlar tarafından siroz teşhisi kondu. Deniz havası iyi geldiği için, Savarona Yatı’nda bir süre dinlendi. Bu durumda bile ülke sorunlarıyla ilgilenmeye devam etti. İstanbul’a gelen Romanya kralı ile görüştü. Bakanlar Kurulu toplantısına başkanlık etti. 4 Temmuz 1938’de Hatay Antlaşması’nın yürürlüğe girmesi Atatürk’ü çok sevindirip moralini düzeltti.
Temmuz sonlarına kadar Savarona’da kalan Atatürk’ün hastalığı ağırlaşınca Dolmabahçe Sarayı’na nakledildi. O’nun hastalığını duyan Türk Milleti sağlığı ile ilgili haberleri sürekli takip ediyor ve iyileşmesini diliyordu.
Atatürk, 29 Ekim 1938 yılında Türk Ordusu’na yolladığı mesajda, “Türk vatanının ve Türk’lük camiasının şan ve şerefini, dahilî ve harici her türlü tehlikelere karşı korumaktan ibaret olan vazifeni, her an ifaya hazır ve amade olduğuna benim ve büyük ulusumuzun tam bir inan ve itimadımız vardır” diyerek orduya olan itimat ve güvenini tekrar etti.
Atatürk’ün Ölümü
Tüm çabalara rağmen hastalığı giderek artan Atatürk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe Sarayı’nda, saat dokuzu beş geçe hayata veda etti. 21 Kasım 1938’de Etnoğrafya Müzesi’nde hazırlanan geçici kabre konulan naaşı, 10 Kasım 1953 yılında, yurdun her bir ilinden getirilen vatan toprakları ile hazırlanan ebedi istirahatgahı olacak Anıtkabir’deki mezarına törenle defnedildi.
SATRANÇ OYNA
-------------------------------------------------------
**********************************************************************************************
*********************************************************
**********************************************************************************************
2012/2013 satranç dersi ders dışı hazırlık ekzersiz planı
BURDUR TOBB. ORTA OKULU
2012-2013 ÖĞRETİM YILI 6 SAAT DERS DIŞI EGSERSİZ ÇALIŞMA PROGRAMI
AY | HAFTA | TARİH | ÇALIŞMA ZAMANI | ÇALIŞMAYERİ | İŞLENECEK KONULAR | |
ÇALIŞMA SAATİ | SAAT | |||||
Eylül | 1 | 24.09.2012 | 15.30/16.50 | 2 DERS | 2/A | Hazırlık, çalışma gruplarının oluşturulması Çalışma gruplarında sorumluluk paylaşımı Dünya Satranç Federasyonu FIDE, TSF tanıtılması, Satrancın Tarihçesi |
26.09.2012 | “ | “ | “ | |||
27.09.2012 | “ | “ | “ | |||
Ekim | 1 | 01.10.2012 | “ | “ | “ | Satranç terimleri, Satranç tahtası(Yatay-Dikey_Çapraz-Merkez), Satranç figürleri Satranç taşlarının başlangıç konumları, Nasıl Oynuyoruz? Satranç taşlarının başlangıç konumları, Nasıl Oynuyoruz? |
03.10.2012 | “ | “ | “ | |||
04.10.2012 | “ | “ | “ | |||
2 | 08.10.2012 | “ | “ | “ | Satranç taşlarının Hareketleri; "KALE"Nasıl Oynar? "FİL" Nasıl Koşuyor? Satranç Oyununun En Hızlı ve Güçlü Taşı "VEZİR"Nasıl Oynar? "AT" Nasıl Atlar? Satranç Oyununun Kralı "ŞAH" Nasıl Oynar? Piyonun hareketleri. | |
10.10.2012 | “ | “ | “ | |||
11.10.2012 | “ | “ | “ | |||
3 | 15.10.2012 | “ | “ | “ | Satranç taşlarının güç değerleri; Konuma Göre Taşların Üstünlüğü Satranç taşlarının güç değerleri; Konuma Göre Taşların Üstünlüğü Satranç taşlarının güç değerleri; Konuma Göre Taşların Üstünlüğü | |
17.10.2012 | “ | “ | “ | |||
18.10.2012 | “ | “ | “ | |||
4 | 30.10.2012 | “ | “ | “ | "KONUM"Nedir? "ALMAK"Nedir? "TAŞ İSTEMEK" TAŞ İSTEMEK: Açarak Taş İsteme* Çifte Tehdit* "MAT"Nedir? "PAT"Nedir? "ŞAH ÇEKMEK" | |
31.10.2012 | “ | “ | “ | |||
01.11.2012 | “ | “ | “ | |||
Kasım | 1 | 05.11.2012 | “ | “ | “ | ŞAH ÇEKMEK: "Açarak Şah Çekmek" ŞAH ÇEKMEK: "Çifte Şah Çekmek" "Tehdit Altındaki Şah" ŞAH ÇEKMEK: "Çifte Şah Çekmek" "Tehdit Altındaki Şah" |
07.11.2012 | “ | “ | “ | |||
08.11.2012 | “ | “ | “ | |||
2 | 12.11.2012 | “ | “ | “ | ŞAH ÇEKMEK: "Çifte Şah Çekmek" "Tehdit Altındaki Şah" "ROK"Nedir? Rok Yapma Kuralları. "ROK"Nedir? Rok Yapma Kuralları. | |
14.11.2012 | “ | “ | “ | |||
15.11.2012 | “ | “ | “ | |||
3 | 19.11.2012 | “ | “ | “ | "TERFİ" "AÇMAZ" "FEDA" Nedir? Tutulan Taş Oynanır* "TERFİ" "AÇMAZ" "FEDA" Nedir? Tutulan Taş Oynanır* Satranç Turnuvası Çeşitleri | |
21.11.2012 | “ | “ | “ | |||
22.11.2012 | “ | “ | “ | |||
4 | 26.11.2012 | “ | “ | “ | *MAT*Nedir? Çifte Şah ile MAT MAT KONUMLARI: Koridor Matı, Arap Matı,Apolet Matı MAT KONUMLARI: Vezir Matı, İki Fil Matı, Kale Matı, | |
28.11.2012 | “ | “ | “ | |||
29.11.2012 | “ | “ | “ | |||
Aralık | 1 | 03.12.2012 | “ | “ | “ | MAT KONUMLARI: At-Fil Matı, Kale-Piyon Matı, Kale-Fil Matı İki Hamlelik Matlar: Boğmaca Matı, İki Hamlelik Matlar: Arap Matı |
05.12.2012 | “ | “ | “ | |||
062.2012 | “ | “ | “ | |||
2 | 10.12.2012 | “ | “ | “ | İki Hamlelik Matlar: Koridor Matı, Apolet Matı Mat Çalışmaları Mat Çalışmaları | |
12.12.2012 | “ | “ | “ | |||
.113.2012 | “ | “ | “ | |||
3 | 17.12.2012 | “ | “ | “ | Mat Çalışmaları Mat Çalışmaları Dünya Satranç Şampiyonlarını Tanıyalım. Türkiye Satranç Şampiyonları | |
19.12.2012 | “ | “ | “ | |||
20.12.2012 | “ | “ | “ | |||
4 | 24.12.2012 | “ | “ | “ | Satrançta Hamlelerin Yazılması (NOTASYON) Konum Değerlendirmesinde Kullanılan Semboller; İnsiyatif İçin Kull. "Piyon Terfi" Geçer, Askılı, Bingeç ve Serbest Piyon Nedir? | |
26.12.2012 | “ | “ | “ | |||
27.12.2012 | “ | “ | “ | |||
Ocak | 1 | 02.01.2013 | “ | “ | “ | Beraberlik Nedir? Beraberlik Şartları? "ÇATAL"Nedir? 50Hamle Kuralı, "FEDA" "ZEİTNOT, GAMBİT, BLİTZ, ZUGZVANG Nedir? |
03.01.2013 | “ | “ | “ | |||
04.01.2013 | “ | “ | “ | |||
2 | 07.01.2013 | “ | “ | “ | Girişim Üstünlüğü, Şah Kiş! Açarak Şah! Çifte Şah'ın gücü. "Simultane Satranç" "Körleme Satranç" Piyonun VEZİR olması* Piyonun KALE olması. | |
09.01.2013 | “ | “ | “ | |||
11.01.2013 | “ | “ | “ | |||
3 | 14.01.2013 | “ | “ | “ | Kalite Kazanma; Tempo. TEMEL İLKELER: Açılış, Oyun Ortası, Oyun Sonu. Açılışların Genel Stratejisi | |
16.01.2013 | “ | “ | “ | |||
18.01.2013 | “ | “ | “ | |||
4 | 21.01.2013 | “ | “ | “ | Satranç Oyununun Aşamaları Açılış Prensipleri, Dolaylı Taarruz ile Kazanmak. AÇILIŞLAR: e4-e5 li Açılışlar (İspanyol, İskoç,…) | |
23.01.2013 | “ | “ | “ | |||
24.01.2013 | “ | “ | “ |
…………………..………............ ORTA OKULU / LİSE
2012-2013 ÖĞRETİM YILI 6 SAAT DERS DIŞI EGSERSİZ ÇALIŞMA PROGRAMI
AY | HAFTA | TARİH | ÇALIŞMA ZAMANI | ÇALIŞMAYERİ | İŞLENECEK KONULAR | |
ÇALIŞMA SAATİ | SAAT | |||||
Şubat | 2 | 11.02.2013 | 15.30/16.50 | 2 DERS | Okul Bahçesi | "BASİT MATLAR" Merdiven Matı, Tembel Matı,Çoban Matı Vezir Matı, Kale Matı Mat Çalışmaları |
13.02.2013 | “ | “ | “ | |||
15.02.2013 | “ | “ | “ | |||
3 | 18.02.2013 | “ | “ | “ | AÇILIŞLAR: Fransız, Karokan, Sicilya ,Alekine,Pirc Savun AÇILIŞLAR: Fransız, Karokan, Sicilya ,Alekine,Pirc Savun AÇILIŞLAR: Fransız, Karokan, Sicilya ,Alekine,Pirc Savun | |
20.02.2013 | “ | “ | “ | |||
22.02.2013 | “ | “ | “ | |||
4 | 25.02.2013 | “ | “ | “ | AÇILIŞLAR: (Yarı Açık:e4 e karşı, e5 dışındaki) d4 Açılışları: Vezir Gambiti, Benko, Budapeşte Gambiti. AÇILIŞLAR (Diğer Açılışlar); İngiliz, Reti, Bird Açılışı. | |
27.02.2013 | “ | “ | “ | |||
01.03.2013 | “ | “ | “ | |||
Mart | 1 | 04.03.2013 | “ | “ | “ | "TAŞ DEĞİŞİMLERİ" Eşit Taş Değişimleri, İyi Taş Değiş Kötü! Taş Değişimleri; FEDA. "OYUN SONU" Vezire Karşı PİYON |
06.03.2013 | “ | “ | “ | |||
08.03.2013 | “ | “ | “ | |||
2 | 11.03.2013 | “ | “ | “ | "OYUN SONU" KALE'ye Karşı PİYON Mat Çalışmaları "AÇMAZ" Açmaza almak, Saldırı | |
13.03.2013 | “ | “ | “ | |||
15.03.2013 | “ | “ | “ | |||
3 | 18.03.2013 | “ | “ | “ | Açmazdan Taş Almak "Satranç Saati" Satrançta Beraberlik | |
20.03.2013 | “ | “ | “ | |||
22.03.2013 | “ | “ | “ | |||
4 | 25.03.2013 | “ | “ | “ | Yetersiz Güç, PAT, Konum Tekrarı 50 Hamle Kuralı Anlaşmalı Beraberlikler ; Konum Tekrarı | |
27.03.2013 | “ | “ | “ | |||
29.03.2013 | “ | “ | “ | |||
Nisan | 1 | 01.04.2013 | “ | “ | “ | Satrançta "Anlaşmalı Beraberlik Satrançta Beraberlikler; Yetersiz Güç Satrançta Beraberlik |
03.04.2013 | “ | “ | “ | |||
05.04.2013 | “ | “ | “ | |||
2 | 08.04.2013 | “ | “ | “ | Satrançta Beraberlik: yetersiz Güç; Pat; Konum Tekrarı Anlaşmalı Beraberlikler Beraberlik Alıştırmaları | |
10.04.2013 | “ | “ | “ | |||
12.04.2013 | “ | “ | “ | |||
3 | 15.04.2013 | “ | “ | “ | OYUN SONU: Kendine Fuar ciğerlimizle Geçer Piyon, Kare kuralı, Piyonun terfi etmesi Girişimi Terketmek, Atların yardımı olmaksızın hücum | |
17.04.2013 | “ | “ | “ | |||
19.04.2013 | “ | “ | “ | |||
4 | 29.04.2013 | “ | “ | “ | Aletlerin Mücadele alanıyla ilişkisinim kesmek, Dolaylı taarruz ile kazanmak OYUN SONU STRATEJİLERİ Diğer Kanattan ani Hücum-Emin bir durumdan doğan tehlikeler | |
01.05.2013 | “ | “ | “ | |||
03.05.2013 | “ | “ | “ | |||
Mayıs | 1 | 06.05.2013 | “ | “ | “ | Piyonlar ve Tek Kale ve Zor Oyun Sonu; İki Kale ve Piyonlar Kale,Fil ve Piyonlara karşı; Kale At ve Piyonlar Açılış ve Oyun Ortası hakkında Tamamlayıcı Bilgiler. |
08.05.2013 | “ | “ | “ | |||
10.05.2013 | “ | “ | “ | |||
2 | 13.05.2013 | “ | “ | “ | Zayıf Karelerin Etkileri İSPANYOL Açılışının Çeşitli gelişmeleri "VEZİR GAMBİT'i" "KOMBİNEZONLAR" | |
15.05.2013 | “ | “ | “ | |||
17.05.2013 | “ | “ | “ | |||
3 | 21.05.2013 | “ | “ | “ | Taarruz Tehdidinin Kuvveti Satrançta Doğru Hamleyi Bulma* Okul İçi Satranç Turnuvası Seçmeleri | |
22.05.2013 | “ | “ | “ | |||
24.05.2013 | “ | “ | “ | |||
4 | 27.05.2013 | “ | “ | “ | Okul İçi Satranç Turnuvası Seçmeleri Okul İçi Satranç Turnuvası Okul İçi Satranç Turnuvası | |
29.05.2013 | “ | “ | “ | |||
31.05.2013 | “ | “ | “ | |||
Haziran | 1 | 03.06.2013 | “ | “ | “ | Kombinezonlar ve Varyantlar. Örnek Oyun Analizleri Oyun Sonu Çalışmaları |
05.06.2013 | “ | “ | “ | |||
07.06.2013 | “ | “ | “ |
NOT: Çeşitli nedenlerle zamanında yapılamayan çalışmalar ve çalışma yerinde yapılan değişiklikler okul idaresinin bilgisi dahilinde yapılacaktır.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE
Okulumuz Beden Eğitimi Öğretmeni ..................................................’e ait ders dışı yıllık çalışma programının yukarıda gösterildiği şekilde yürütülmesi uygun görülmüştür. Makamlarınızca da uygun görüldüğü taktirde 25/07/2010 tarih ve 27652 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerin Ders ve Ek Ders saatlerine ilişkin karar ve 19/08/2010 tarih ve 53578 sayılı,2010/49 nolu Milli Eğitim Bakanlığı genelge emirlerine göre arz ve teklif ederim.
ŞEREF BİRCAN . U Y G U N D U R SATRANÇ ANTRENÖRÜ Okul Müdürü
OLUR
…./…./2012
……………………………….
Milli Eğitim Müdürü
Kaydol:
Yorumlar (Atom)