2013/2014 EĞT.ÖĞRT YILI 1.SINIF DÖKÜMANLARI-İLKOKUL ORTA OKUL TÜM DÖKÜMANLARI-ÖSYM-MEB DEVLETANA-BANKALAR MAÇ SONUÇLARI --YILLIK PLANLAR-İŞ GÜNÜ TAKVİMİ- -BANKA DOSYA MASRAFI DİLEKCELERİ VE EĞİTİM İLE İLGİLİ HER ŞEY BURADA( ANBARCIK KÖYÜ ÇAVDIR BURDUR http://serefbircananbarcikkoyu.blogspot.com/
Sayfalar
- İŞ İLANLARI
- Ana Sayfa
- ÖĞRETMEN HABER
- 2014-2015 tüm sınıflar yıllık ve günlük planlar-.sınıf ihtiyaç listesi
- SATRANÇ ,EKZersiz
- BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
- .MEB MERKEZİ SİSTEM SINAV DUYURULARI
- ATATÜRK
- ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ HİKAYELERİ
- EĞİTİCİ EĞLENCELİOYUNLAR OYNA
- ÖZEL EĞİTİM PROGRAMI
- 2013/2014 1.SINIF DÖKÜMANLAR
- NASRETTİN HOCA FIKRALARI
- DOĞAL ZAYIFLAMA YÖNTEMLERİ
- ZİYARETCİ DEFTERİ -YORUM VE ÖNERİLER
- İNTERNET SİTENDE VE BLOĞUNDA REKLAM YAYINLA
- İLKSAN
- TÜRKİYEDE EKONOMİ,,,,BORSA İSTANBUL VERİLERİ
6 Eylül 2013 Cuma
KAMUDAN HABER
----------------------------------------------------------------------------------------------------
31 Ağustos 2013 Cumartesi
Yurt-Kur yerleştirme sonuçlarını açıkladı

Kredi Yurtlar Kurumu yerleştirme sonuçlarını açıkladı.
Sonuçlar www.kyk.gov.tr adresinden öğrenilebilir.
Sonuçlar www.kyk.gov.tr adresinden öğrenilebilir.
30 Ağustos 2013 Cuma
2013-2014 ÖĞRETMEN ALIMI KONTENJAN DAĞILIMI
40 BİN ÖĞRETMEN ATANACAK... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖĞRETMEN ALIMINA İLİŞKİN DUYURU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gündem Haberi - 30 Ağustos 2013 Cuma - 14:17 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarına İlk Atama, Açıktan ve Kurumlar Arası Yeniden Atama ve Millî Sporcuların Ataması kapsamında 87 alanda 40.000 öğretmen ataması yapılacaktır. Atama yapılacak alanlar ve kontenjanlar ek listede belirtilmiştir. Öğretmen olarak atanacaklarda aranacak şartlar, alanlar itibarıyla belirlenen KPSSP10 ve KPSSP121 taban puanları, başvuru yeri ve şekli, zamanı, atama yapılacak eğitim kurumları, atamalar ve diğer hususlara ilişkin açıklamalar Bakanlığımız İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünce http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde duyurulacaktır. Adaylar başvurularını; internet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardan yaparak, 02 - 06 Eylül 2013 tarihleri arasında il milli eğitim müdürlüklerine onaylatacaklardır. Onaylatılmayan başvurular geçersiz olacaktır. Atamalar 09-10 Eylül 2013 tarihlerinde yapılacaktır. Ataması yapılan adaylar 11 Eylül 2013 tarihinden itibaren tebligat beklemeksizin atandıkları il milli eğitim müdürlüğüne gerekli belgelerle birlikte başvurarak göreve başlayabileceklerdir. ATAMA YAPILACAK ALANLAR İLE BAŞVURUYA ESAS OLACAK TABAN PUAN VE KONTEJAN ÇİZELGESİ
KAYNAK:www.memurlar.net |
13 Ağustos 2013 Salı
Öğretmene Verilecek Net Zam Oranı
Derece Derece Öğretmen Maaşları
Hangi öğretmen ne kadar maaş alacak ?
2014 yılında;
**Taban aylıkta tüm memurlar için brüt 175 TL artış olacak.
** Aylıklarını ücret ve tazminat göstergesine göre alan memurların ücret gösterge rakamı 2.280 artacak. Taban aylık artışının bu personelin maaşına etki etmemesinin ve emekli kesneğini yükseltecek olmasının da etkisiyle, yüksek maaş alan personelin maaş zammı oranı da düşük seviyelerde kalacak.
** Öğretmen maaşlarında ise, taban aylık ve eğitim öğretim tazminatı artışı nedeniyle daha yüksek oranda artış gerçekleşecek.
ÖĞRETMENLERİN ÖZLÜK HAKLARINDA NELER DEĞİŞTİ?
**Taban
**
**
Öğretmene Verilecek Net Zam Oranı
Öğretmenlerimizin toplu sözleşme sürecinde verilen zamlarla ilgili kkafası karışık durumda... Öğretmenlerimizin ellerine geçecek net zam tutarını açıklıyoruz...
11 Ağustos 2013 Pazar
Milli Eğitimde başörtüsü serbest
Milli Eğitimde başörtüsü serbest
Öğretmenler derslere başörtülü girebilecek.
11 Ağustos 2013 Pazar 17:41

Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) 28 Şubat darbesi sonrası devlet kurumlarında başlatılan kılık kıyafet yönetmeliğinden dolayı görevine son verilen başörtülü memurlara müjdeyi verdi. Buna göre, öğretmenler derslere başörtüsü ile girebilecekler.
Yönetmelik kapsamında etkilenen kurumların başında Milli Eğitim Bakanlığı, en büyük mağduriyeti yaşayan meslek grubu ise öğretmenler oldu. Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı duyuruda 28 Şubat 1997 tarihinden sonra verilen disiplin cezaları nedeniyle memuriyetten çıkarılanlar ile diğer kamu görevlilerinin disiplin cezalarına af geldiğini belirtti. Tekrar öğretmenlik mesleğine dönmek isteyen öğretmenlerin üç ay içinde eski kurumlarına müracaat etmeleri gerektiğine dikkat çeken Bakanlık, memurluğa geri dönecek olan öğretmenlere atama sayısı sınırlaması uygulanmayacağını ve bu öğretmenlerin ayrıldıkları branş dersinden veya benzer unvanlı kadrolara iki ay içinde atanacaklarını bildirdi.
Ayrıca MEB, mesleğine geri dönecek olan öğretmenlerin derslere başörtülü girebilmenin de önünü tamamen açmış oldu.
BAŞVURULAR 12-19 AĞUSTOS'TA
MEB yeniden okullarına atanmak isteyen öğretmenlerin başvurularını 12 - 29 Ağustos 2013 tarihleri arasında alacak. Başvuru için öğretmenler Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne hitaben yazacakları dilekçe ile birlikte Nüfus cüzdanı örneği, öğrenim belgesi, hizmet cetveli, görevine son verildiğine ilişkin belgeler (Bakanlık Onayı, Yüksek Disiplin Kurulu kararı veya benzeri belgeler) bulundurmaları
Yönetmelik kapsamında etkilenen kurumların başında Milli Eğitim Bakanlığı, en büyük mağduriyeti yaşayan meslek grubu ise öğretmenler oldu. Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı duyuruda 28 Şubat 1997 tarihinden sonra verilen disiplin cezaları nedeniyle memuriyetten çıkarılanlar ile diğer kamu görevlilerinin disiplin cezalarına af geldiğini belirtti. Tekrar öğretmenlik mesleğine dönmek isteyen öğretmenlerin üç ay içinde eski kurumlarına müracaat etmeleri gerektiğine dikkat çeken Bakanlık, memurluğa geri dönecek olan öğretmenlere atama sayısı sınırlaması uygulanmayacağını ve bu öğretmenlerin ayrıldıkları branş dersinden veya benzer unvanlı kadrolara iki ay içinde atanacaklarını bildirdi.
Ayrıca MEB, mesleğine geri dönecek olan öğretmenlerin derslere başörtülü girebilmenin de önünü tamamen açmış oldu.
BAŞVURULAR 12-19 AĞUSTOS'TA
MEB yeniden okullarına atanmak isteyen öğretmenlerin başvurularını 12 - 29 Ağustos 2013 tarihleri arasında alacak. Başvuru için öğretmenler Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne hitaben yazacakları dilekçe ile birlikte Nüfus cüzdanı örneği, öğrenim belgesi, hizmet cetveli, görevine son verildiğine ilişkin belgeler (Bakanlık Onayı, Yüksek Disiplin Kurulu kararı veya benzeri belgeler) bulundurmaları
9 Ağustos 2013 Cuma
2014 MEMUR ZAMMI.... KİM NE KADAR MAAŞ ALIYOR?
09 Ağustos 2013 Cuma
Foto Galeri
Hangi memur ne kadar maaş alacak
1 / 22 Sonraki 

Hükümetle memurlar arasındaki toplusözleşme
görüşmelerinde anlaşma sağlandı. 2.6 milyon memurla 1 milyon 900 bin memur
emeklisinin taban aylığına Ocak 2014’te 175 liralık zam verilecek. 2015 yılında
ise yüzde 3 artı 3 zamla birlikte enflasyon farkı ödenecek. En düşük memur maaşı
2014 yılında 2 bin 10 liraya yükselecek.
- Memurlara güzel haberimiz var!
- Eğlenceli Oyunlar için yeni adresiniz...
- Aradığınız her şey burada!
- Okullar için güvenilir Temizlik Firması
- Evinizdeki Küçük Dehayı Keşfedin!
- İllerin Tanıtım Filmleri Video Galeri
- http://www.turkiyeegitim.com/hangi-memur-ne-kadar-maas-alacak-133g.htm
- Okulların tüm ihtiyaçları burada: EDUTEK MARKET
- kaynak ;:http://www.turkiyeegitim.com/hangi-memur-ne-kadar-maas-alacak-133g.htm
6 Ağustos 2013 Salı
ZAM PAZARLIĞINDA SON DURUM HÜKÜMETİN TEKLİFİ
Hükümet memura zam teklifini sundu

Yaklaşık 2,6 milyon memur ile 1 milyon 900 bin memur emeklisini ilgilendiren ve memur sendikaları ile hükümet arasında devam eden toplu sözleşme görüşmelerinde, hükümet 2 seçenekli teklifini sundu.
Buna göre, ilk teklifte kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarının hesaplanmasında kullanılan aylık katsayı, taban aylık katsayısı ve yan ödeme katsayısı ile sözleşme ücretlerinin 2014 Ocak ve Temmuz aylarında yüzde 3+3, 2015 Ocak ve Temmuz aylarında da yüzde 3+3 oranında artırılması önerildi.
HÜKÜMETİN İKİNCİ TEKLİFİ
Hükümetin ikinci teklifi ise şöyle:
"2014 yılı için taban aylığı tutarında 100 lira brüt artış yapılması, kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarının hesaplanmasında kullanılan aylık katsayı, taban aylık katsayısı ve yan ödeme katsayısı ile sözleşme ücretlerinde 2015 Ocak ve Temmuz aylarında ise yüzde 3+3 oranında artış yapılması"
Hükümetin, öğretmenlerin eğitim ve öğretim tazminat tutarlarının 2014 yılı Ocak ve Temmuz aylarında 40+40 lira olmak üzere toplam 80 lira artırılmasını ve 4/C'li personele aile yardımı (çalışmayan eş ve çocuk için) ödeneği verilmesi ve ücretlerinde 150 lira brüt artış yapılmasını da önerdi.
Memurların, hükümetin teklifini kabul etmediği ve görüşmelerin devam ettiği öğrenildi.
3 Ağustos 2013 Cumartesi
YÖNETİCİ ATAMA YÖNETMELİĞİ YAYINLANDI
YÖNETİCİ ATAMA YÖNETMELİĞİ YAYINLANDI
Başvuru , Atama Şartları ve Komisyonlar
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumu Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği Yayınladı
Millî Eğitim Bakanlığından:
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ
ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerini ikinci görev olarak yürüteceklerin seçimine, atanmasına ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumu müdürleri, müdür başyardımcıları ve müdür yardımcılarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır .
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aday: Eğitim kurumu müdür ve müdür yardımcılığını ikinci görev olarak yürütmek üzere başvuranları ,
b) Atama: Eğitim kurumu müdür, müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılıklarını yürütmek üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 88 inci maddesine göre verilen ikinci görevi,
c) Atama puanı : Eğitim kurumu müdürlüğüne yapılacak atamalarda yazılı ve sözlü sınav puanları ile Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre yapılacak değerlendirme esas alınarak hesaplanan puanı ; eğitim kurumu müdür yardımcılığına yapılacak atamalarda ise yazılı sınav puanı ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre yapılacak değerlendirme esas alınarak hesaplanan puanı ,
ç) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
d) Eğitim kurumu: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki okul ve kurumları,
e) Hizmet bölgesi: İllerde, Ek-2 Kurum Tipleri Tespit Formuna göre tespit edilen A, B, C ve D eğitim kurumu tiplerini,
f) Sınav Komisyonu: Eğitim kurumu müdür ve müdür yardımcılığı için yapılacak yazılı sınavlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek üzere Bakanlıkta kurulan komisyonu,
g) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu: Eğitim kurumu müdürlüğüne atanacakların belirlenmesi amacıyla illerde kurulan komisyonu,
ğ) Yer değiştirme: Eğitim kurumu müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarının, bu Yönetmelikle belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde il içerisinde görev yerlerini değiştirmelerini,
h) Yıl: Göreve başlama tarihine göre geçen on iki aylık süreyi,
ı) Yönetici: Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında müdür ve müdür yardımcısı görevlerini yürütenleri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sınava başvuru ve atama şartları
MADDE 5 – (1) Yönetici adaylarında;
a) Yükseköğrenim mezunu öğretmen olmak,
b) Son başvuru tarihi itibariyle Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak,
c) Atanmak üzere başvurulacak eğitim kurumuna alanı itibariyle öğretmen olarak atanabilmek veya bu eğitim kurumunda aylık karşılığı okutabileceği ders bulunmak; fen ve sosyal bilimler liseleri ile bilim ve sanat merkezleri yöneticiliği için bu okullarda öğretmenlik yapmış veya yapmakta olmak,
ç) Bakanlıkça yapılan yazılı sınavda başarılı olmak,
d) Yazılı sınavın son başvuru tarihi itibariyle müdürlük sınavı için bir yıl müdür başyardımcılığı veya müdür yardımcılığı veyahut müdür yetkili öğretmenlik yapmış olmak; müdür yardımcılığı sınavı için de en az iki yıl asıl öğretmenlik yapmış olmak,
e) Yazılı sınavın son başvuru tarihi itibariyle son dört yıl içinde adlî veya idarî soruşturma sonucu yöneticilik görevi üzerinden alınmamış olmak veya aylıktan kesme veya daha ağır bir disiplin cezası almamış olmak,
şartları aranır.
(2) Yöneticilik sınavına başvuru için birinci fıkranın (d) bendinde belirtilen sürelerin hesabında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte geçen sürelerin tamamı ile özel okullarda öğretmen veya yönetici olarak geçen sürelerin 2/3’ü değerlendirilir.
Sınav duyuruları ve başvuru
MADDE 6 – (1) Yöneticilik yazılı sınavı, sınav tarihinden en az bir ay önce Bakanlıkça, sözlü sınav ise en az on gün önce atamanın yapılacağı eğitim kurumunun bulunduğu il valiliğince duyurulur. Duyurularda sınav tarihi ve yerleri, başvuru usulü ve süresi ile diğer hususlara yer verilir.
Komisyonlar ve görevleri
MADDE 7 – (1) Eğitim kurumu yöneticiliği sınavlarını yürütmek üzere Bakanlıkta Sınav Komisyonu, illerde Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu oluşturulur.
(2) Sınav Komisyonu; Bakanlıkta, bir müsteşar yardımcısının veya İnsan Kaynakları Genel Müdürünün veyahut görevlendirilecek bir grup başkanının başkanlığında, İnsan Kaynakları, Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüklerinden birer grup başkanı ile bir hukuk müşavirinin katılımıyla dokuz asıl üyeden oluşturulur.
(3) Sınav Komisyonu, üye tamsayısıyla toplanır ve oy çokluğuyla karar verir. Sınav Komisyonunun sekretarya işlemleri İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünce yürütülür.
(4) Sınav Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce yazılı sınav sorularının hazırlanması için 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (h) bendindeki mevzuat konularını belirlemek,
b) Yazılı sınavın yürütülmesine ilişkin tedbirleri almak, genel gözetim ve denetimi yapmak,
c) Yazılı sınav sonuçlarının ilanını sağlamak.
(5) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu; il millî eğitim müdürü veya görevlendireceği bir millî eğitim müdür yardımcısı başkanlığında, iki millî eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürü, bir ilçe millî eğitim müdürü ile İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü tarafından okul müdürü veya daha üst görevlerde bulunan Bakanlık personeli veya üniversite öğretim elemanları arasından görevlendirilecek bir kişinin katılımıyla beş asıl üyeden oluşur. İllerde gerekli durumlarda birden fazla komisyon kurulabilir.
(6) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunun sekretarya işlemleri insan kaynakları hizmetlerinden sorumlu şube müdürlüğünce yürütülür.
(7) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Sözlü sınavları yapmak ve eğitim kurumu yöneticiliğine atama puanlarını belirlemek,
b) Sözlü sınavla ilgili itirazları değerlendirip oy çokluğuyla sonuçlandırmak.
(8) Sınav Komisyonu ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonuna ikinci ve beşinci fıkralarda belirtilen usullerle aynı sayıda yedek üye belirlenebilir.
(9) Sınav Komisyonu ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu başkan ve üyeleri, kendilerinin veya boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının katıldığı sınavlarda görev alamazlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sınavlar ve Değerlendirme
Yöneticilik sınavları ve değerlendirme
MADDE 8 – (1) Eğitim kurumu yöneticiliği sınavı, eğitim kurumu müdürlüğü için yazılı ve sözlü sınav aşamalarından, müdür yardımcılığı için ise yazılı sınavdan oluşur.
(2) Yazılı sınav duyurusu İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü tarafından yazılı sınav tarihinden en az bir ay önce Bakanlık internet sitesinden ilan edilir. Yazılı sınav, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce kadro ihtiyaçları dikkate alınarak merkezî sistemle yapılır. Yazılı sınavda 100 tam puan üzerinden 70 ve üstü puan alan adaylar başarılı sayılır.
(3) Eğitim kurumu müdürlüğüne yapılacak atamalarda; türü itibarıyla ayrı ayrıher ilde ilan edilen boş eğitim kurumu yöneticiliği sayısının üç katı kadar aday, yazılı sınavda başarılı olmak kaydıyla puan üstünlüğüne göre sözlü sınava çağrılır. Son sıradaki adayla aynı puana sahip adaylar da sözlü sınava çağrılır.
(4) Eğitim kurumu müdürlüğüne yapılacak atamalar için, yazılı sınav puanının %70’i, sözlü sınav puanının %30’u ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan puanın tamamı esas alınarak atama puanı belirlenir.
(5) Eğitim kurumu müdür yardımcılığına yapılacak atamalar için, yazılı sınav puanı ile Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan puanın toplamı esas alınarak atama puanı belirlenir.
(6) Adayların Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından hesaplanan atama puanları il millî eğitim müdürlüğü internet sitesi üzerinden ilan ve elektronik posta yoluyla en geç 10 gün içerisinde adaylara tebliğ edilir.
Yazılı sınav konuları ve puan ağırlıkları
MADDE 9 – (1) Eğitim kurumu yöneticiliği yazılı sınavı, müdür ve müdür yardımcıları için ayrı ayrı yapılır ve aşağıdaki yazılı sınav konularından hazırlanan soruların puan ağırlıkları esas alınarak düzenlenir:
a) Türkçe dil bilgisi: % 10,
b) Yönetimde insan ilişkileri ve iletişim: % 4,
c) Okul yönetimi ve geliştirme: %10,
ç) Eğitim-öğretim liderliği:%10,
d) Eğitim ve yönetimde etik: %4,
e) Türk idare sistemi: %5,
f) Protokol kuralları: %2,
g) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi: %2,
ğ) Genel kültür: %8,
h) T.C. Anayasası, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile bunlara bağlı mevzuat ve görevin gerektirdiği diğer mevzuat: % 45.
Yazılı sınav sonuçlarının ilânı, tebligat ve itirazlar
MADDE 10 – (1) Yazılı sınav sonuçları, en geç bir ay içinde Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce Bakanlık internet sitesinde ilan edilir, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne liste hâlinde yazılı olarak bildirilir ve adayın başvurusunda belirttiği elektronik posta adresine tebliğ edilir. Yazılı sınav sonuçları, üç yılı geçmemek kaydıyla bir sonraki sınav tarihine kadar geçerlidir.
(2) Yazılı sınav sonuçlarına itiraz, ilgililere tebliğ tarihinden itibaren beş iş günü içerisinde yapılır. İtiraz süresinin bitiminden itibaren en geç on gün içerisinde, itirazla ilgili işlemler Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce sonuçlandırılarak sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Sözlü sınav konuları ve puan değerleri
MADDE 11 – (1) Sözlü sınav, Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunca yapılır.
(2) Sözlü sınavda aday;
a) Mevzuat bilgisi ve uzmanlık düzeyi: %20,
b) Analitik düşünme ve analiz yapabilme kabiliyeti: %10,
c) Temsil kabiliyeti ve liyakat düzeyi: %15,
ç) Muhakeme gücü ve kavrayış düzeyi: %10,
d) İletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti: %10,
e) Davranış ve tepkilerinin yapacağı işe uygunluğu: %10,
f) Yeniliklere ve teknolojik gelişmelere hakimiyeti: %10,
g) Genel kültür düzeyi: %15,
konularından değerlendirmeye tabi tutulur.
(3) Sözlü sınavda adaylar, ikinci fıkranın (a) ve (g) bentlerinde belirlenen konulardaki soru zarflarını kura çekmek suretiyle seçer.
(4) Her aday, sözlü sınavda komisyon üyelerinin her biri tarafından ikinci fıkradaki sınav konularının karşılarında belirtilen puan ağırlıkları esas alınarak 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Her üyenin vermiş olduğu puanlar toplamının aritmetik ortalaması alınarak sözlü sınav puanı belirlenir.
(5) Sözlü sınav sonuçlarına itiraz Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonuna, ilgililere tebliğ tarihinden itibaren üç iş günü içerisinde yapılır. İtiraz süresinin bitiminden itibaren en geç beş iş günü içerisinde, sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Atamalar
Yöneticiliğe atama
MADDE 12 – (1) İl millî eğitim müdürlükleri, başvuru ve atamalara ilişkin hususları atama puanı hesaplanan adaylara elektronik ortamda ilan ve elektronik posta yoluyla tebliğ eder. Adaylara, yönetici olarak atanmak istedikleri eğitim kurumlarını seçmeleri için en fazla 20 tercih hakkı verilir. Adaylar tercihlerini elektronik ortamda, duyuru tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde gerçekleştirirler.
(2) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından adayların atanacakları eğitim kurumları; yapacakları tercihler ve atanma puanı üstünlüğüne göre belirlenir. Eğitim kurumu yöneticileri, il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından atanır. Bu fıkraya göre yapılacak atamalar Mayıs-Haziran aylarında ilgili valiliklerce sonuçlandırılır.
(3) Adaylar, sadece kadrosunun bulunduğu ildeki eğitim kurumları yöneticiliklerine başvurabilir.
(4) Yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumları ile öğrencilerinin tamamı kız olan eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri öncelikli olarak kadın adaylar arasından atanır.
(5) İmam hatip ortaokulu ve liseleri ile mesleki ve teknik eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri öncelikli olarak meslek dersi öğretmeni adaylar arasından atanır.
(6) Müdür başyardımcılığına, kurumdaki müdür yardımcıları arasından, kurum müdürünün inhası, il millî eğitim müdürünün teklifi ve valinin onayı ile eğitim kurumu norm sayısı kadar atama yapılır.
Kurucu müdür
Bu görevde geçen süreler, bu Yönetmeliğin uygulanmasında eğitim kurumu müdürlüğünde geçen süreler gibi değerlendirilir.
MADDE 13 –(1) Eğitim ve öğretime yeni açılacak eğitim kurumlarına; eğitim kurumunu eğitim ve öğretime hazır hale getirmek, eğitim ve öğretime açılıncaya ve norm kadroya bağlı atama yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde kurumun yönetim hizmetlerini yürütmek üzere, 5 inci maddeye göre müdürlük sınavına girme şartı taşıyanlar arasından, valilikler tarafından kurucu müdür görevlendirilebilir.
Müdür yetkili öğretmenliğe görevlendirme
MADDE 14 – (1) Müdür normu bulunmayan eğitim kurumlarında fiilen görevli öğretmenler arasından, öğretmenlik görevi yanında yönetim hizmetlerini de yürütmek üzere, il millî eğitim müdürünün teklifi ve valiliğin onayıyla müdür yetkili öğretmen görevlendirilebilir. Bu görevde geçen süreler, bu Yönetmeliğin uygulanmasında eğitim kurumu müdür yardımcılığında geçen süreler gibi değerlendirilir.
Merkez teşkilata bağlı eğitim kurumları
MADDE 15 – (1) Doğrudan Bakanlık merkez teşkilatına bağlı; hizmet içi eğitim enstitüleri, kız teknik olgunlaşma enstitüleri, akşam sanat okulları, öğretmen evleri ile yaygın eğitim kurumları ve diğer kurumların yöneticiliklerine yapılacak atamalarda sözlü sınav ve değerlendirme, eğitim kurumunun bulunduğu ilde kurulan Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından yapılır. Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu tarafından adayların atanacakları eğitim kurumları; yapacakları tercihler ve atanma puanı üstünlüğüne göre belirlenir. Eğitim kurumu yöneticileri, il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından atanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hizmet Bölgeleri, Kurum Tiplerinin Tespiti ve Yer Değiştirmeler
Hizmet bölgeleri ve kurum tipleri
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında hizmet bölgeleri her ilde Ek-2 Kurum Tipleri Tespit Formuna göre tespit edilen eğitim kurumu tiplerini ifade eder.
(2) Her derece ve türdeki eğitim kurumlarının tipleri, Ek-2 üzerinden yapılan değerlendirme sonucunda A, B, C ve D tipi olmak üzere valiliklerce belirlenerek Bakanlığa bildirilir.
Hizmet süresinin başlangıcı
MADDE 17 – (1) Dönüşüme, birleşmeye, ad değişmesine, statü değişikliğine veya fiziki mekan değişikliğine tabi tutulan eğitim kurumları yöneticilerinin bulundukları kurumdaki hizmet süresinin hesabında bu yöneticilerin söz konusu eğitim kurumuna ilk atanma tarihi esas alınır.
(2) İsteğe veya çalışma süresine bağlı olarak, kendi hizmet bölgesine veya diğer hizmet bölgelerine yer değiştirme suretiyle ataması yapılan yöneticilerin hizmet süresi yeniden başlar.
İsteğe bağlı yer değiştirmeler
Bu suretle yapılacak yer değiştirmeler; başvuru tercihleri ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formu puanı üstünlüğüne göre ilgili valiliklerce gerçekleştirilir.
MADDE 18 – (1) Görevli oldukları eğitim kurumlarında fiilen en az üç yıl görev yapan yöneticiler, il içinde boş bulunan eğitim kurumlarına, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (c) bendine uygun olmak kaydıyla, kendi hizmet bölgesindeki eğitim kurumları için 10, bir alt veya bir üst hizmet bölgesindeki eğitim kurumlarından da 10 olmak üzere en fazla 20 tercih yaparak yer değiştirme suretiyle atanma talebinde bulunabilir.
(2) 12 nci maddenin altıncı fıkrasına göre atanan müdür başyardımcıları, boş bulunan müdür yardımcılıklarına bu madde kapsamında yer değiştirme suretiyle atanma talebinde bulunabilirler.
(3) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce müdür başyardımcısı olarak atananlar, tercihleri ve norm ihtiyaçları dikkate alınarak bu madde kapsamında yer değiştirme suretiyle müdür başyardımcısı olarak atanabilirler.
(4) Bu maddeye göre yer değiştirmelerde çalışma süresi 30 Haziran tarihi esas alınarak belirlenir ve yer değiştirmeler her yıl Temmuz-Ağustos aylarında sonuçlandırılır.
Çalışma süresine bağlı yer değiştirmeler
MADDE 19 – (1) Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak görev yapanların yer değiştirmeleri, il içinde bölge hizmeti ve rotasyon esasına göre yapılır.
(2) Müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görev yaptıkları eğitim kurumunda altı yıllık çalışma süresini tamamlayan yöneticilerin görev yerleri; tercihleri ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan puan üstünlüğüne göre, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (c) bendine uygun olmak kaydıyla değiştirilir.
(3) Yöneticilerin her hizmet bölgesi için belirlenen altı yıllık hizmet sürelerini aynı eğitim kurumunda tamamlamaları esastır. Bulundukları hizmet bölgesindeki hizmet süresini tamamlayan yöneticiler, kendi hizmet bölgesindeki eğitim kurumları için 10, bir alt veya bir üst hizmet bölgesindeki eğitim kurumları için de 10 olmak üzere en fazla 20 tercihte bulunurlar. Bu suretle yapılacak yer değiştirmeler; başvuru tercihleri ve Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formu puanı üstünlüğüne göre ilgili valiliklerce gerçekleştirilir.
(4) Tercihlerine göre ataması yapılamayan veya tercihte bulunmayanların atamaları elektronik ortamda valiliklerce gerçekleştirilecek kura sonucuna göre hizmet bölgelerinden birine re’sen yapılır.
(5) Bu maddeye göre yer değiştirmelerde çalışma süresi 30 Haziran tarihi esas alınarak belirlenir ve yer değiştirmeler her yıl Temmuz-Ağustos aylarında sonuçlandırılır. Yer değiştirme işlemlerinin takvimi ve başvuruya ilişkin hususlar valiliklerce duyurulur.
(6) Bu madde kapsamında yer değiştirmeye tabi eğitim kurumu yöneticilerinden boş eğitim kurumu bulunmaması nedeniyle ataması yapılamayanların yer değişiklikleri, bir sonraki çalışma süresine bağlı yer değiştirme döneminde öncelikli olarak gerçekleştirilir.
(7) 12 nci maddenin altıncı fıkrasına göre atanan müdür başyardımcıları, bu madde kapsamında müdür yardımcısı olarak yer değiştirirler. Ancak, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce müdür başyardımcısı olarak atananlar, müdür başyardımcısı olarak yer değiştirmeye tabi tutulur.
Atama ve yer değiştirmelerde puan eşitliği
MADDE 20 – (1) Atamalarda ve yer değiştirmelerde puan eşitliği halinde; sırasıyla eğitim düzeyi, öğretmenlik kariyer basamağı üstünlüğü, yöneticilikteki ve öğretmenlikteki hizmet süresi atamaya esas alınır.
Soruşturmaya bağlı yer değiştirmeler
MADDE 21 – (1) Soruşturma sonucu görev yerlerinin değiştirilmesi teklif edilen yöneticiler, öncelikle alt hizmet bölgelerinde bulunan eğitim kurumlarına olmak kaydıyla hizmet bölgelerindeki başka bir eğitim kurumuna atanırlar.
(2) Soruşturma sonucu yöneticilik görevinden alınması gerekenler ise aynı veya başka bir eğitim kurumundaki durumuna uygun öğretmen kadrosuna il içinde veya iller arasında atanır.
(3) Bu madde kapsamında yer değiştirme veya atamaya tabi tutulanlar, yeni görevlerine başladıkları tarihten itibaren dört yıl süreyle yöneticilik başvurusunda bulunamaz, beş yıl geçmeden ayrıldıkları ile sekiz yıl geçmeden aynı eğitim kurumuna hiçbir şekilde yönetici olarak atanamazlar.
Norm kadro fazlası yöneticiler
MADDE 22 – (1) Norm kadrosu kaldırılan veya herhangi bir nedenle norm kadro fazlası haline gelen yöneticiler, Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan en düşük puandan başlanarak belirlenir. Bu yöneticiler, valiliklerce, talepleri ve hizmet gerekleri birlikte değerlendirilerek atanma şartlarını taşıdıkları uygun görülecek eğitim kurumu yöneticiliklerine öncelikle atanırlar.
(2) Birinci fıkra kapsamındakilerin yöneticilikleri, durumlarına uygun boş eğitim kurumu bulunmaması halinde, Bakanlığın norm kadrolarını onayladığı tarihten itibaren iki yıl daha devam eder. Bu süre içerisinde boş eğitim kurumu yöneticilikleri için yapılacak duyurulara başvuruda bulunabilirler. Bu madde kapsamında iki yıllık süre içerisinde ilgili mevzuatında belirtilen yöneticilik normuna esas ölçütler çerçevesinde görev yapmakta olduğu eğitim kurumunda durumuna uygun yöneticilik normunun artması ya da herhangi bir nedenle boş yönetici normu oluşması halinde norm kadro fazlası durumuna düşen yönetici bu kadroya atanır.
(3) Bu madde kapsamında iki yıl içerisinde yönetici olarak ataması yapılamayan norm kadro fazlası yöneticiler, istekleri de dikkate alınarak kendi okullarına ya da ihtiyaç bulunan bir başka eğitim kurumuna öğretmen olarak atanırlar.
(4) Bu madde kapsamında talepte bulunmayan yöneticilerin görev yerleri, Ek-1 Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan en düşük puandan başlanarak re’sen belirlenir.
Yöneticilik görevinin sona ermesi
MADDE 23 – (1) Eğitim kurumu yöneticilerinden;
a) Yurt dışında eğitim müşaviri, eğitim ataşesi, eğitim ataşe yardımcısı olarak atananlar, Bakanlıklar arası Ortak Kültür Komisyonu kararıyla görevlendirilenler ile uluslararası kuruluşlarda ya da yurt içinde, Bakanlık taşra teşkilatında görevlendirilenler hariç, bir yıl ve daha fazla süreyle geçici veya sürekli olarak görevlendirilenlerin yöneticilikleri,
b) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 108 inci maddesinin (D) fıkrası hükümleri çerçevesinde bir yıldan daha fazla süre ile aylıksız izin alanların yöneticilikleri,
c) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesi kapsamında bir yıldan daha fazla süre ile aylıksız izin alanların yöneticilikleri,
ç) Norm kadro fazlası durumuna gelen ve iki yılın sonunda durumlarına uygun eğitim kurumu yöneticiliğine atanamayan yöneticilerin yöneticilikleri,
d) Soruşturma veya inceleme sonucu yöneticiliklerinin alınmasına karar verilenler ile 5 inci maddede öngörülen şartları kaybedenlerin yöneticilikleri,
sona erer.
(2) Birinci fıkranın (a), (b) ve (c) bentleri kapsamında yöneticilikleri sona erenlerden bu durumları ortadan kalkanlar; daha önce ayrıldıkları eğitim kurumu yöneticiliğinin boş olması durumunda öncelikle bu eğitim kurumlarına, bunun mümkün olmaması ve talepleri halinde il millî eğitim müdürlüklerince önerilecek durumlarına uygun boş bir eğitim kurumu yöneticiliğine atanırlar. Bu şekilde atanamayanlar, durumlarına uygun eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanırlar. Bu fıkraya göre öğretmen olarak atananlar, bulundukları yerleşim biriminde iki yıl içinde eğitim kurumu yöneticiliği normu boşalması halinde, boşalan yöneticilik görevine öncelikle yeniden atanmak üzere başvuruda bulunabilirler.
(3) Kendi istekleri ile eğitim kurumu yöneticiliğinden ayrılanlar, tercihleri dikkate alınarak durumlarına uygun boş kadro bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanırlar.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 24 – (1) 28/2/2013 tarihli ve 28573 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Korunan haklar
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 1-2 Ekim 2011 tarihlerinde yapılan yönetici seçme sınavından alınan puanlara göre herhangi bir eğitim kurumu yöneticiliğine atanmamış olanların bu puanları, yapılacak ilk yazılı sınava kadar, bu Yönetmelik hükümlerine göre yapılacak atamalara başvurabilmek üzere yazılı sınav sonucu olarak kabul edilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak atamalar, bir defaya mahsus olmak üzere, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren iki ay içerisinde gerçekleştirilir.
Dönüştürülen okulların yöneticileri
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) 30/3/2012 tarihli ve 6287 sayılı Kanun gereği dönüşümleri yapılan okulların, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (c) bendi dolayısıyla norm kadro fazlası haline gelen ve durumlarına uygun bir eğitim kurumu yöneticiliğine atanamayan yöneticiler, 19 uncu maddeye göre yer değiştirmeye tabi tutulana kadar bir defaya mahsus olmak üzere kadrolarının bulunduğu okullarda bırakılır. Bu durumdaki yöneticilerin 18 inci maddeye göre isteğe bağlı yer değiştirme hakları saklıdır.
Yürürlük
MADDE 25 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 26 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Haber Kaynağı: www.kamudanhaber.com
31 Temmuz 2013 Çarşamba
2013 YAZ DÖNEMİ ÖĞRETMEN ÖZÜR DURUMU YER DEĞİŞTİRME DUYURUSU
2013 YAZ DÖNEMİ
ÖĞRETMENLERİN ÖZÜR DURUMUNDAN
İL İÇİ VE İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRMELERİNE İLİŞKİN DUYURU TASLAĞI
Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin il içi ve iller arasında sağlık ve eş özrü ile genel ve özel hayatı olumsuz etkileyen nedenlere bağlı yer değişiklikleri, 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 06/05/2010 tarihli 27573 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde aşağıdaki takvimde belirtilen tarihler arasında yapılacaktır.ÖĞRETMENLERİN ÖZÜR DURUMUNDAN
İL İÇİ VE İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRMELERİNE İLİŞKİN DUYURU TASLAĞI
1. Alanlar itibarıyla atama yapılacak norm kadro açığı bulunan okullar, Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde ilan edilerek öğretmenlerin tercihlerine açılacak ve yer değiştirmeler bilgisayar ortamında hizmet puanı esasına göre yapılacaktır.
2. Öğretmenlerin hizmet puanının hesabında başvuruların son günü; hizmet süresinin hesabında ise 30 Eylül 2013 tarihi esas alınacaktır.
3. Başvuru yapacak öğretmenlerde, Devlet memurluğu ve öğretmenliğin her ikisinde de adaylıklarının kaldırılmış veya 30 Eylül 2013 itibarıyla kaldırılabilecek durumda olma şartı birlikte aranacaktır.
4. Öğretmenlikten ayrıldıktan sonra açıktan ya da kurumlararası yeniden atama kapsamında atananlardan, sağlık durumu sebebiyle yer değiştirecekler hariç, 30 Eylül 2013 tarihi itibarıyla bulunduğu ilde en az 1 (bir) yıl süreyle öğretmenlik yapmış olanlar, özür durumuna bağlı yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler.
5. Sağlık durumu özrü ya da genel ve özel hayatı olumsuz etkileyen nedenlere bağlı olarak yer değiştirme başvurusu uygun bulunan öğretmen eşlerden, talebi hâlinde diğer eşin de yer değişikliği başvurusu birlikte değerlendirilecektir.
6. Başvurular, http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerindeki MEBBİS Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Başvuru Formu doldurulmak ve istenilen belgeler okul müdürlüğüne teslim edilmek suretiyle yapılacaktır.
7. Öğretmen, Başvuru Formu’nun gerçeğe uygun şekilde doldurulmasından sorumludur. Başvurular onaylanmadan önce okul yöneticiliklerinden belgeye dayalı bilgi düzeltme talebinde bulunulabilir. Başvuru süresi içinde bilgi düzeltme talebinde bulunanlardan onay aşamasındaki başvuruları reddedilerek, onaylanmış başvurular ise iptal edilerek öğretmenlerin yeniden başvuru yapmaları sağlanacaktır. Yeniden başvurularda tercih düzeltmesi yapılmayacaktır.
Öğretmen, başvuru süresi içinde, görevli olduğu okul ya da kadrosunun bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne dilekçe vermek suretiyle yer değiştirme başvurusundan vazgeçebilir. Bu durumda öğretmenlerin başvuruları elektronik ortamda da iptal edilir.
8. Öğretmenlerin şahsen başvuru yapması esastır. Ancak görevli olduğu il/ilçe dışında bulunanlar, ibraz edilecek belgeleri, e-posta, telefon, faks gibi uygun iletişim araçlarıyla kadrolarının bulunduğu okul müdürlüğüne süresi içinde ulaştırarak başvurularının onaylanmasını isteyecekler; yöneticiler de başvuruları süresi içinde onaylayacaklardır. Başvurusu onaylanan öğretmenlere ait Başvuru Formu’nun çıktısı göreve başladıklarında öğretmenlere imzalattırılacaktır.
9. Müstakil müdürlüğü bulunmayan okullarda görevli öğretmenler ile kadroları il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinde bulunan öğretmenler, başvurularını kadrolarının bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine yapacaktır.
10. Yurt dışında görevlendirilenler ile aylıksız izinli olan öğretmenlerden, yurt dışı görev süresi veya izinlerinin 15 Eylül tarihine kadar sona ereceğini belgelendirenler, diğer şartları da taşımaları kaydıyla yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler. Bu kapsamda yer değişikliği gerçekleştirilenlerden en geç 15 Eylül tarihi itibarıyla görevine başlamayanların atamaları iptal edilecektir.
11. Başvurular, aşağıda ayrıntılı şekilde belirtildiği üzere, iki aşamada alınacaktır. Birinci aşama özür başvurularının geçerlilik kazanabilmesi için başvurunun, sırasıyla okul, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince onaylanması gerekmektedir. İkinci aşama eğitim kurumu tercihi başvuruları ise sadece okul müdürlüğünce onaylanacaktır.
12. Elektronik Başvuru Formu dışında bir belgeyle veya posta yoluyla yapılan başvurular; gerekli şartları taşımayan başvurular; gerçeğe aykırı bilgi ve belgeyle ya da istenilen bilgiler uygun biçimde işaretlenmeden yapılan başvurular ile Elektronik Başvuru Formu çıktısı imzalanmadan ve onaylanmadan yapılan başvurular geçersiz sayılacak; geçersiz başvurulara dayalı yer değiştirmeler iptal edilecektir.
13. Yer değiştirme sürecinde yapılan işlemlerle ilgili olarak gerçeğe aykırı beyanda bulunan öğretmenler ile gerekli kontrolleri yapmadan bu başvuruları onaylayan sorumlular hakkında yasal işlem yapılacaktır.
14. Yer değiştirme sürecinde ihtiyaç duyulan açıklamalar Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinden ayrıca duyurulacaktır.
SAĞLIK DURUMU ÖZRÜNE BAĞLI YER DEĞİŞTİRMELER
Öğretmenler;a) Görev yaptığı yerde kalması hâlinde, kendisi, eşi veya çocuklarının sağlık durumlarının tehlikeye gireceğini belirtir sağlık kurulu raporu ile tedavi olmak istediği,
b) Anne, baba veya yargı kararıyla vasi tayin edildiği kardeşlerinden birisi için “Başkasının güç ve yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremez.” ibaresi bulunan sağlık kurulu raporu ile anne, baba veya kardeşinin Adres Kayıt Sistemine (AKS) kayıtlı adresinin bulunduğu
ilçe/ildeki okullara atanmak üzere yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler.
Kendi hastalığı nedeniyle yer değiştirme başvurusunda bulunan öğretmenlerin ibraz ettiği sağlık kurulu raporunda, hastalığının öğretmenlik yapmasını engellemeyeceğinin ayrıca belirtilmesi gerekir.
Özel eğitim alması gereken çocuğu olan öğretmenler ise, rehberlik ve araştırma merkezlerince çocukları için verilen özel eğitim değerlendirme kurulu raporu ve il millî eğitim müdürlüklerinden alınacak görev yaptığı ilde çocuğunun özrüne ilişkin özel eğitim alabileceği resmî eğitim kurumu bulunmadığına dair belge ile yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler.
Başvuruda istenecek belgeler şunlardır:
a) Başvuru tarihi itibarıyla resmî veya özel sağlık kurum ve kuruluşlarından son altı ay içinde alınan yukarıda açıklanan muhtevaya uygun sağlık kurulu raporu (özürlü raporlarında süre şartı aranmaz),
b) Kardeşine vasi tayin edilenlerden mahkeme kararı,
c) Çocuğu özel eğitim alması gerekenlerden, özel eğitim değerlendirme kurulu raporu ve bulunduğu ilde özel eğitim alabileceği eğitim kurumunun bulunmadığına dair görev yaptığı il millî eğitim müdürlüğünce verilecek belge.
Eş, anne–baba, çocuk ve kardeş için veya vasi tayini sebebiyle alınmış sağlık kurulu raporları ile yapılan başvurularda, onay makamları, aile kütüğüne işlenmiş kişisel bilgilerin özetlerini gösterir vukuatlı nüfus kayıt örneğini elektronik ortamda temin ederek kontrol edeceklerdir.
EŞ DURUMU ÖZRÜNE BAĞLI YER DEĞİŞTİRMELER
I- Öğretmenlerden eşi;a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A ve 4/B maddesi kapsamında,
b) Sosyal Güvenlik Kurumu’na bağlı,
c) 506 sayılı Kanun’un Geçici 20 nci maddesine göre, bankalar için kurulmuş özel emeklilik sandığına tabi,
ç) TOBB ve Odalar gibi kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarında,
d) Avukat olup baroya kayıtlı ve vergi mükellefi olarak
çalışanlar, eşlerinin görev yaptığı il/ilçeye yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler.
II- Eş durumu özründen yer değişikliği isteyenlerden:
a) Eşi; yasama organı üyeliği, belediye başkanlığı, 23/4/1981 tarihli ve 2451 sayılı Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarda Atama Usulüne İlişkin Kanun’a ekli I ve II sayılı cetvellerde belirtilen görevlerde bulunanlar, 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 24/2/1983 tarihli ve 2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanunu, kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında memur veya bu Kanunun 4/B ve 4/C maddeleri kapsamında sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar, bunların dışında özel kanunlarla kurulan kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar ile kamu kurum ve kuruluşlarında sürekli işçi olarak çalışanlardan, eşinin çalışmakta olduğu kurum/kuruluştan alınacak görev yeri belgesi, (Birinci aşama başvurularının son günü itibarıyla başka bir il’e atamasının yapıldığını belgelendiren kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlarının, görev yeri belgesi aranmadan sadece atama kararları yeterli kabul edilecektir),
b) Eşi kamu kurum ve kuruluşları dışında 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4 üncü maddesinin (a) ve (b) bentleri kapsamında sigortalı olarak çalışanlardan;
1. Eşinin çalışmakta olduğu işyerinden alınacak görev yeri belgesi,
2. Bağlı bulunduğu vergi dairesinden veya ilgili meslek kuruluşundan alınacak işyerinin faaliyette olduğunu gösterir belge,
3. Birinci aşama başvurularının son günü itibarıyla son iki yıllık süre zarfında en az 360 gün sigortalı hizmeti olduğunu ve sigortalılığının hâlen devam ettiğini gösterir belge,
4. İdare merkezi belirli bir il’de olmakla birlikte ülke genelinde faaliyet gösteren şirketlerin şirket merkezi dışında çalışanlarının öğretmen eşleri, ayrıca, atanmak istediği yerde eşinin işyerinin faal olduğuna dair anonim şirketler için kendi işyerlerinden, diğer şirketler içinse çalıştıkları ildeki vergi dairesi, belediye veya ilgili meslek kuruluşundan alacakları belge
istenecektir.
5. 360 gün sigortalılık süresinin hesabında, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4 üncü maddesi kapsamında geçen hizmet sürelerinin tamamı birlikte değerlendirilecektir.
6. Eşleri sigortalı olarak çalışan öğretmenlerin yer değişikliği başvurularında, eşlerinin sigortalılık süresinin yeterli olmaması halinde, borçlanılmak kaydıyla son iki yıllık süre zarfında askerlikte geçen süreler de sigortalı olarak geçirilen süreler kapsamında değerlendirilir.
III- Eşi emekli olan öğretmenler, bir defaya mahsus olmak üzere son başvuru tarihi itibarıyla son 6 (altı) ay içinde eşinin emekli olduğunu gösterir belge ile eşinin ikamet ettiği yere yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler. 30 Ağustos 2013 tarihi itibarıyla emekli olacak TSK mensuplarından buna ilişkin beyan alınacaktır.
IV- Öğretmenlerden;
a) Kendisi ya da memur eşi yurt dışı görevde bulunanlar,
b) Eşleri geçici görevli olanlar,
c) Eşleri isteğe bağlı sigortalı olanlar
yer değiştirme başvurusunda bulunamayacaklardır.
GENEL VE ÖZEL HAYATI ETKİLEYEN NEDENLERE BAĞLI
YER DEĞİŞTİRMELER
1. Öğretmenlerden;
a) Eşi vefat edenler, eşlerinin vefat tarihini izleyen 6 (altı) ay içinde,
b) Eşleri şehit ya da malul gazi olanlar, şehadet veya gaziliğin vukuundan itibaren 6 (altı) ay içinde,
c) Terör eylemleri etkisi ve sebebiyle, kanunen bakmakla yükümlü olduğu çocukları ile anne/babası veya kardeşlerinden biri şehit ya da malul gazi olanlar, şehadet veya gaziliğin vukuundan itibaren 6 (altı) ay içinde,
ç) Görev yaptıkları yerde özel hayatında açıkça tehlike oluşturan olay olduğunu belgelendirenler,
d) Görevli olduğu yerleşim yeri dışında bir ortaöğretim kurumunu merkezî sınavla kazanan çocuğunun, öğrenim göreceği yerde yatılı öğrenim görme imkânı olmadığını belgelendirenler
yer değiştirme başvurusunda bulunabileceklerdir.
2. Bu kapsamda başvuruda bulunacak öğretmenlerden;
a) Görev yaptıkları yerde özel hayatında açıkça tehlike oluşturan olaya ilişkin belge ile birlikte görev yaptığı il valisinin teklifi,
b) Eşinin vefatını gösterir belge,
c) Eşinin şehit ya da malul gazi olduğuna dair belge,
ç) Çocuğunun merkezî sınavla kazandığı yeri gösterir belge ile çocuğunun öğrenim göreceği yerde yatılı öğrenim görme imkânı olmadığına dair belge
istenecektir.
YER DEĞİŞTİRMELERDE ÖĞRETMEN, OKUL, İLÇE VE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER
Öğretmenler yer değiştirme başvurularını, ilan edilen başvuru tarihleri arasında Elektronik Başvuru Formu’nu doldurmak suretiyle yapacaklardır. Elektronik Başvuru Formuna, http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerinden “kullanıcı adı” ve “şifre” ile ulaşılacaktır.Öğretmenler yer değiştirme başvurularını yaptıktan sonra özür durumuna ilişkin belgeleri, onay için kadrolarının bulunduğu okul müdürlüğüne ibraz etmek zorundadır. Görevli olduğu il/ilçe dışında bulunanlar, ibraz edilecek belgeleri, e-posta, telefon, faks gibi uygun iletişim araçlarıyla kadrolarının bulunduğu okul müdürlüğüne süresi içinde ulaştıracaklardır. Süresi içinde ulaştırılmayan belgelerden öğretmen sorumludur.
Okul müdürlüklerince, ibraz edilen belgeler incelenerek uygun bulunanlar elektronik ortamda tarandıktan sonra Elektronik Başvuru Formu’nun çıktısı alınarak başvurular onaylanacaktır. Gerekli şartları taşımadığı tespit edilenlerin başvurusu reddedilecektir.
Okul müdürlükleri, özür durumu belgelerini elektronik ortamda sisteme yansıtarak onay için ilçe ve il millî eğitim müdürlüğüne gönderilmesini sağlayacaktır.
Başvurular; eğitim kurumu müdürlüklerince başvurunun yapıldığı gün ya da takip eden gün içinde; il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerince ise en geç eğitim kurumu müdürlüğünün onayını takip eden günde onaylanacaktır. Son gün yapılan başvurular aynı gün içinde onaylanacaktır.
Onay işlemlerinin süresi içinde tamamlanmasını takiben başvurular değerlendirmeye alınacaktır.
Öğretmenlerin başvuru ve onay işlemlerini internet aracılığıyla takip etmesi sağlanacaktır.
İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, yer değiştirme iş ve işlemleri ile başvuruların onaylanması ya da reddedilmesinden görevli, yetkili ve sorumludur.
Onay işlemlerinin hafta sonu tatillerine denk geldiği günlerde okullar ile il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince gerekli tedbirler alınarak yeterli sayıda personel bulundurulacak ve başvuruların onaylanması sağlanacaktır.
Yer değiştirme başvurularına ilişkin tereddütler öncelikle il millî eğitim müdürlüğünce giderilecek; bu aşamada giderilemeyen tereddütler yetkililerce Bakanlığa bildirilecektir.
BAŞVURU VE TERCİHLER
BaşvurularÖzür sebebiyle görev yerlerinden ayrılacak öğretmenlerin yerine atama yapılabilmesi bakımından başvurular, yer değiştirme takviminde belirtilen tarihler arasında iki aşamalı olarak alınacaktır.
Birinci aşamada, öğretmenler Elektronik Başvuru Formu’nu doldurarak, özür durumuna göre atanmak istediği il ve ilçeyi seçerek başvuru formunu onaylatacaklardır.
İkinci aşamada ise öğretmenin atanmak istediği il ve ilçede boş norm kadrosu bulunan okullar ile öğretmenlerin yer değiştirmesi sebebiyle muhtemelen boşalacak okulların listesi http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde yayımlanacaktır. Birinci aşamada başvurusu onaylanan öğretmenler, atanmak istedikleri okul kodlarını, tercih önceliklerini dikkate alarak işaretleyeceklerdir.
Tercih aşamasında “muhtemelen boşalacak okul” olarak ilan edilen ancak atamalar sonucunda bunlardan norm kadrosu boşalmayan okulları tercih eden öğretmenlerin bu tercihleri değerlendirmeye alınmayacaktır.
Tercihler
- İller arasında:
Tercih ettikleri eğitim kurumlarına atanamayan öğretmenlerden 26 ncı tercihi işaretleyenlere, özrünün bulunduğu il genelinde boş kalan eğitim kurumlarına atanmak üzere yeniden en çok 25 (yirmi beş) tercih hakkı verilecektir. Bu şekilde de atanamayanlar, 26 ncı seçenek olarak il içinde norm açığı olan okullara hizmet puanı üstünlüğüne göre atanmayı talep edebileceklerdir.
25’ten az tercih yapanlar ile tercih dışı atanmak istemeyen öğretmenlerin sadece tercihleri dikkate alınacaktır.
Hizmet puanı yetersizliği sebebiyle tercihlerine ve 26 ncı seçeneğe yerleşemeyen öğretmenlere, istekleri hâlinde aylıksız izin kullandırılacaktır.
- İl içinde:
Yer değişikliği işlemlerinde; il merkezleri; ilçeler; büyükşehir belediyesi statüsünde olan illerin ilçeleri, beldeleri ve köylerinin her biri ayrı bir yerleşim yeri olarak değerlendirilecek ve bu yerleşim yerleri arasında yer değişikliği başvurusu yapılabilecektir. Bu yerleşim yerlerinin içindeki eğitim kurumları arasında özür durumundan yer değişikliği yapılamaz.
Büyükşehir belediyesi statüsünde olmayan illerde görev yapanlar, yalnızca özrünün bulunduğu il merkezi ya da ilçedeki (belde ve köyler dâhil) okulları tercih edeceklerdir.
Eşi, aynı ilçenin köy veya beldelerinde görev yapanlar, öncelikle eşinin olduğu yerdeki okulları tercih edecektir.
Kendisi veya eşi, büyükşehir statüsünde olan illerin büyükşehir belediyesi sınırları dışında kalan ilçelerinde görev yapanlar, eşinin görev yaptığı büyükşehir belediye sınırları dışındaki ilçede bulunan (belde ve köyler dâhil) okulları tercih edeceklerdir.
Büyükşehir statüsündeki illerde görev yapan öğretmenler;
Büyükşehir belediyesi kapsamındaki ilçeler dışındaki ilçelerden (belde ve köyler dâhil) büyükşehir belediyesi kapsamındaki ilçelere atanmasını gerektiren özrü bulunanlar bu ilçelerdeki,
Büyükşehir belediyeleri merkez ilçeleri dışındaki ilçelere (belde ve köyler dâhil) atanmasını gerektiren özrü bulunanlar, özürlerinin bulunduğu ilçedeki (belde ve köyler dâhil)
okulları tercih edebileceklerdir.
- Fen liseleri ve sosyal bilimler liseleri öğretmenlerinin başvuruları:
İlgili mevzuatına göre Anadolu liselerine atanan öğretmenler, bilim ve sanat merkezleri hariç fen liseleri ile sosyal bilimler liselerini tercih edebilecektir.
Güzel sanatlar ve spor liseleri hariç, diğer eğitim kurumlarında görevli görsel sanatlar/resim, müzik ve beden eğitimi öğretmenlerinden geçmişte güzel sanatlar liselerinde görev yapmış olanlar da güzel sanatlar ve spor liselerini tercih edebilecektir.
Bilim ve sanat merkezlerinde kadrolu olarak görev yapan öğretmenler, fen liseleri ile sosyal bilimler liseleri hariç, bilim ve sanat merkezleri ile diğer eğitim kurumlarını tercih edebilecektir. Bilim ve sanat merkezlerinde daha önce görev yapmamış öğretmenler, bu merkezleri tercih edemezler.
YER DEĞİŞTİRMELER VE TEBLİGAT
Yer değiştirmeler, öğretmenlerin tercihleri dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılacaktır.Yer değiştirme sonuçları, http://ikgm.meb.gov.tr adresinde yayımlanacaktır.
Yer değiştirmesi yapılan öğretmenlerin tebligat, ayrılma ve başlama işlemleri Yer Değiştirme Takvimi’nde belirtilen süreler içinde tamamlanacaktır.
YER DEĞİŞTİRME TAKVİMİ
I. AŞAMA
Başvuruların kabul edilmesi ve onay süreci 12- 16 Ağustos 2013
II. AŞAMA
Tercihlerin yapılması ve onay süreci 20-23 Ağustos 2013
Bilgisayar ortamında yerleştirmelerin yapılması 26 Ağustos 2013
Tebligat ve ilişik kesme işlemleri 27 Ağustos 2013’ten itibaren
Ataması yapılamayanlar için 26 ncı seçenek tercih tarihleri 28 – 29 Ağustos 2013 günü
saat 15.00’a kadar
Atamalar 29 Ağustos 2013
Tebligat ve ilişik kesme işlemleri 2 Eylül 2013’ten itibaren
İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü
MEB ALINTI
Kaydol:
Yorumlar (Atom)